کدخبر :288020 پرینت
06 آذر 1402 - 17:56

انستیتو ژئوفیزیک روسیه از بروز طوفان مغناطیسی در کره زمین خبر داد

انستیتو ژئوفیزیک کاربردی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد کره زمین دوشنبه ششم آذرماه شاهد یک طوفان مغناطیسی قوی در حال وقوع است. احتمال دارد علائمی مانند بیخوابی، سردرد، سرگیجه، ضربان قلب نامنظم و درد مفاصل در طوفان مغناطیسی پدیدار شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از رسانه‌های روسی، در این بیانیه آمده است: «در بیست و ششم نوامبر(5 آذر)، اختلالی در میدان مغناطیسی زمین، ثبت شد.»

بر اساس داده‌های پایش فضایی آب و هوا، درجه اختلال میدان مغناطیسی زمین به سطح «جی2» رسید که به معنای «متوسط» در مقیاس رصد متشکل از پنج شاخص است که در آن، «جی5» بسیار قوی و «جی 1» به عنوان درجه ضعیف، تعریف شده‌اند.

سطح «جی2» بدین مفهوم است که مشکلاتی در سیستم‌های انرژی روی زمین بروز کرده و قطع ناوبری رادیویی و تماس‌های رادیویی نیز محتمل است.

تاثیرات بر سلامتی

«العربیه» پیشتر به نقل از یک کارشناس روسی در مورد تأثیر این طوفان‌ها بر سلامت انسان، در دراز مدت هشدار داده و تأکید کرد که این طوفان‌ها می‌توانند، مشکلات عمده‌ای برای سلامتی ایجاد کنند.

به گزارش رسانه‌های روسی، ساوینیچ آلیوا، پزشک داخلی، گفت: «احتمال دارد علائمی مانند بیخوابی، سردرد، سرگیجه، ضربان قلب نامنظم و درد مفاصل در طوفان مغناطیسی پدیدار شود.»

آلیوا افزود: «واکنش انسان‌ها به این پدیده متفاوت است، زیرا برخی دچار خواب‌آلودگی شده و برخی دیگر از اختلالات روانی و عاطفی رنج می‌برند و ممکن است دچار «پنیک» شوند.»

او افزود: «در صورت بروز این اختلالات، باید با در نظر گرفتن نظام خواب و استراحت، آب سالم بیشتری نوشید. علاوه بر این، مصرف زیاد غذاهای شور توصیه نمی‌شود، زیرا باعث آشفتگی سیستم عصبی می‌شوند.»

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.