کدخبر :287709 پرینت
30 آبان 1402 - 00:28

درخواستی با 600 امضاء برای بازگشت سام آلتمن به شرکت اوپن‌اِی‌آی

پس از استخدام سام آلتمن، خالق چت‌جی‌پی‌تی و مدیرعامل برکنار شده شرکت «اوپن‌اِی‌آی /OpenAI » توسط مایکروسافت، جمعی از همکاران سابق او در شرکت اوپن‌اِی‌آی در نامه‌ای به انضمام نزدیک به ۶۰۰ امضا، خواستار استعفای هیات مدیره شرکت اوپن‌اِی‌آی و بازگشت آلتمن شده‌اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، سام آلتمن، یکی از مدیران برجسته و مغز متفکر ظهور هوش مصنوعی، چند روز پس از برکنار شدن از سمت مدیرعاملی شرکت «اوپن‌اِی‌آی /OpenAI »، توسط شرکت مایکروسافت استخدام شد.

در همین حال جمعی از همکاران سابق او در شرکت اوپن‌اِی‌آی در نامه‌ای به انضمام نزدیک به ۶۰۰ امضا، خواستار استعفای هیات مدیره شرکت اوپن‌اِی‌آی و بازگشت آلتمن شده‌اند.

بر اساس یک نسخه از این نامه که به دست «اِی‌بی‌سی نیوز» رسیده است، کارکنان تهدید کرده‌اند که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایشان، شرکت اوپن‌اِی‌آی را ترک کرده و آن‌ها نیز به مایکروسافت خواهند پیوست.

در میان امضاکنندگان نام «ایلیا سوتسکور»، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت و همچنین نام «میرا موراتی»، فردی که پس از برکناری آلتمن برای مدت بسیار کوتاهی به عنوان مدیرعامل موقت شرکت انتخاب شد نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.