کدخبر :285816 پرینت
12 مهر 1402 - 10:25

ببینید| وزیر ارتباطات: تلاش می‌کنیم طی پنج سال آینده فضانورد ایرانی به فضا بفرستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کپسول زیستی، کپسولی برای اعزام فضانورد به فضا برای انجام تحقیق فضایی است البته اکنون در مراحل اولیه هستیم تا بتوانیم در پنج سال آینده به سمت اعزام فضانورد ایرانی به فضا پیش برویم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در جلسه هیات دولت امروز (12 مهر ماه)، گفت: ما استفاده از ظرفیت های بومی کشور مانند پرتاب ماهواره نور 3 با پرتابگر بومی را داشتیم و برنامه داریم در همین دولت ماهواره های کشورهای دیگر را در حوزه ماهواره سبک با پرتابگرهای ایرانی داشته باشیم و از ظرفیت های بین المللی نیز برای ماهواره های سنگین استفاده کنیم , به فضل خدا تا پایان سال از دستاودهای فضایی کشور رونمایی خواهیم داشت که به مرور اعلام خواهد شد و طی یک الی دو ماه آینده تست زیرمداری کپسول جدید زیستی انجام خواهد شد.

وی، افزود: کپسول زیستی، کپسولی برای اعزام فضانورد به فضا برای انجام تحقیق فضایی است البته اکنون در مراحل اولیه هستیم تا بتوانیم در پنج سال آینده به سمت اعزام فضانورد ایرانی به فضا پیش برویم.

وزیر ارتباطات درباره منظومه ماهواره ها نیز گفت: منظومه ماهواره ای شهید سلیمانی را در برنامه داریم که یکی از کاربردهای اصلی آن اینترنت اشیا است و توسط شرکتهای دانش بنیان در دست اجرا است .

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.