کد مطلب: 

285407

به همت متخصصان داخلی مهیا شد: ارائه کامل‌ترین سرویس‌های ابری به کسب‌وکارهای فعال در هوش مصنوعی

مدیرعامل شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر (هما)، گفت: هدف ما این است که بزرگ‌ترین و کامل‌ترین سرویس‌های ابری را با قیمتی به مراتب پایین‌تر از سرویس‌های خارجی به کسب‌وکارهای فعال در هوش مصنوعی (AI) در کشور ارائه دهیم تا آنها فعالیت‌های خود را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهند و جای خالی سرویس‌های آمازون و گوگل را که دسترسی آنها در داخل کشور محدود است، احساس نکنند.
به همت متخصصان داخلی مهیا شد: ارائه کامل‌ترین سرویس‌های ابری به کسب‌وکارهای فعال در هوش مصنوعی

دکتر متین هاشمی، مدیرعامل شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر (هما) در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون معرفی شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر (هما)، گفت: شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر (هما) با قدمت دو ساله، ارائه دهنده سرویس‌های ابری تخصصی در حوزه کارت گرافیک برای کسب‌وکارهای فعال در هوش مصنوعی است و تفاوت آن با ابرهای دیگر این است که به صورت تخصصی به ارائه سرویس به تیم‌های AI می‌پردازد و بر همین موضوع متمرکز است.

وی، افزود: کسب‌وکارهای فعال در هوش مصنوعی تمایل به تمرکز بر حوزه خود دارند ولی زمانی که با خرید مستقیم سرور درگیر مسائل سخت افزار و زیرساخت می‌شوند، تمرکز خود را از دست داده و بعضا مرتکب اشتباهاتی هم در این زمینه می‌شوند. بزرگترین مزیت‌ سرویس ابری شرکت هما برای تیم‌های AI، حفظ تمرکز اصلی آنها است، زیرا مسائل و پیچیدگی ‌های مرتبط با زیرساخت را بر عهده ما می‌گذارند. همچنین از نظر مالی بسیار برای تیم‌های نوپا و متوسط به صرفه خواهد بود چراکه به جای خرید سرور‌های گران قیمت، به صورت ماهیانه از شرکت هما سرویس دریافت می‌کنند که شامل یارانه‌های بسیار خوبی نیز برای تیم‌های دانش بنیان می‌باشد. بعلاوه می‌توانند به سریع‌ترین حالت نیاز خود مانند تعداد کارت‌های گرافیک را کاهش یا افزایش دهند و همواره از آخرین نسل‌های کارت گرافیک استفاده کنند.

به همت متخصصان داخلی مهیا شد: ارائه کامل‌ترین سرویس‌های ابری به کسب‌وکارهای فعال در هوش مصنوعی

هاشمی، ادامه داد: سرویس‌های ابری که در خارج کشور وجود دارند، از نظر سخت‌افزاری دارای کارت‌های گرافیک متنوع تری هستند و از نظر ارائه سرویس‌های ابری نیز تنوع سرویس بیشتری دارند، لیکن از نظر هزینه بسیار بالاتر هستند. ما در شرکت هما با توجه به نیاز تیم‌های داخل کشور تنوع کمتری از کارت‌های گرافیک را انتخاب کرده‌ایم به طور مشخص RTX3090 ، RTX4090 و یک مدل GPU تسلا. در زمینه ارائه سرویس نیز در حال حاضر سرویس‌های اصلی مورد نیاز تیم‌های هوش مصنوعی شامل زیرساخت مجازی سازی و زیرساخت ذخیره سازی حرفه ای را ارائه می‌دهیم و همواره در حال گسترش و بهبود این سرویس‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر (هما)، تاکید کرد: هدف ما این است که بزرگ‌ترین و کامل‌ترین سرویس‌های ابری را به تیم‌های AI در کشور ارائه دهیم تا آنها فعالیت‌های خود را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهند و جای خالی سرویس‌های آمازون و گوگل را که دسترسی آنها در داخل کشور محدود است، احساس نکنند.

به همت متخصصان داخلی مهیا شد: ارائه کامل‌ترین سرویس‌های ابری به کسب‌وکارهای فعال در هوش مصنوعی

مدیرعامل شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر (هما)، افزود: اگرچه سرویس‌های ابری در دنیا در همه حوزه ها بسیار جا افتاده‌اند، ولی در داخل کشور تنها در حوزه‌ عام گسترش داشته اند و در حوزه تخصصی هوش مصنوعی و پردازنده‌های گرافیکی سرویس‌های ابری جا نیافتاده است. دلیل اصلی آن عمدتا موجود نبودن این سرویس‌ها در گذشته، و در حال حاضر عدم شناخت تیم‌های هوش مصنوعی از شرکت‌های ابری این حوزه است.

وی، تشریح کرد: بهترین پیشنهاد بنده به کسب‌وکار های فعال در حوزه هوش مصنوعی این است که از سرویس ابری هما استفاده کنند و تمرکز خود را بر روی هوش مصنوعی گذاشته و مسائل زیرساخت را به ما بسپارند. انتظاری هم که از نهادهای مسئول داریم ارتقای سرعت شبکه داخل کشور است تا داده‌‌های حجیم مورد نیاز تیم‌های هوش مصنوعی با سرعت بیشتری منتقل شود؛ همچنین در زمینه مالیات و بیمه انتظار حمایت‌های بیشتری را داریم. از طرف دیگر پیرامون وارد کردن قطعات و سرورها در گمرک نیز با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم این مسیر به کمک مسئولان تسهیل شود.

هاشمی، اشاره کرد: دانشگاه‌هایی مانند فردوسی مشهد، خواجه نصیر، امیرکبیر، شریف و شرکت‌های خصوصی مانند ایران سرور و پارت از رقبای شرکت هما هستند که سرور GPU دارند اما سرعت، کیفیت و پاسخگویی سرویس ابری ارائه شده توسط شرکت هما جزء مزایای رقابتی آن با این دانشگاه‌ها و شرکت‌ها محسوب می‌شود.

به همت متخصصان داخلی مهیا شد: ارائه کامل‌ترین سرویس‌های ابری به کسب‌وکارهای فعال در هوش مصنوعی

مدیرعامل شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر (هما)، گفت: شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های ابری دو وابستگی به خارج از کشور دارند، یکی سخت‌افزاری و دیگری نرم‌افزاری. در خصوص بخش سخت‌افزار ما تحریم هستیم اما در نهایت به هر طریقی این سخت‌افزارها را وارد می‌کنیم که البته هزینه‌های زیادی را برای ما ایجاد می‌کند؛ در حوزه نرم‌افزار که مهم تر از حوزه سخت‌افزار است، برخی از نرم‌افزارها باید برای License آنها مبلغی را پرداخت کنیم و دیگری نرم‌افزارهایی هستند که متن باز بوده که با استفاده از آنها وابستگی ما به خارج از کشور کمتر میباشد و در شرکت هما روی اعمال تغییرات روی این نرم افزارها نیز فعالیت می‌شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1.6 (87 رای)
سیتنا 5
2023-09-23 10:19

افزودن دیدگاه جدید