کدخبر :285338 پرینت
29 شهریور 1402 - 14:35

همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و اقتصاد برای ایجاد بورس تخصصی شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

برنامه هفتم توسعه به وزارت اقتصاد تکلیف کرده که با همکاری وزارت ارتباطات، با ایجاد بورس تخصصی شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان، زمینه بورسی شدن آنها را فراهم کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از دنیای اقتصاد، طبق برنامه هفتم توسعه وزارت اقتصاد مکلف شد که با همکاری وزارت ارتباطات، با ایجاد بورس تخصصی شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان، زمینه بورسی شدن آنها را ایجاد کند. همچنین طبق این دستور باید برای این شرکت‌ها، شاخص‌های بورسی ویژه و ابزارهای مالی جدید تعریف شود و دارایی‌های نامشهود آنها نیز به رسمیت شناخته شود.

برای پذیرش دارایی‌های نامشهود از سوی‌ بانک‌ها، موسسات اعتباری، صندوق‌های مالی و سازمان بورس و استفاده از این دارایی‌ها در فرآیندهای اعتبارسنجی، وثیقه‌گذاری و پذیره‌نویسی، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات باید آیین‌نامه اجرایی پذیرش این دارایی‌ها را تهیه کنند.

این دستور‌ در حالی صادر می‌شود که اواخر مرداد ماه، وزیر اقتصاد از تهیه و ابلاغ دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داده بود. مطابق با این دستورالعمل، دارایی‌های دانش‌بنیان‌ها که عمدتا از نوع نامشهود هستند می‌تواند به عنوان اعتبارو تضمین جهت دریافت وام یا ورود به بازار بورس استفاده شود.

همچنین هفته گذشته نیز هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه «ضوابط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های دانش‌بنیان، فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، فناور و خلاق» را تصویب و آن را جایگزین مصوبه «ضوابط و شرایط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال» کرد. مصوبه جدید تغییرات چندانی برای پذیرش استارت‌آپ‌ها در بورس نکرده، اما دربرگیری آن بیشتر شده است؛ به‌طوری که شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.