کدخبر :284852 پرینت
16 شهریور 1402 - 11:07

فلاحی، نماینده مجلس: تحریم‌ها را می‌توان با سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نخبگانی و دانش‌بنیان خنثی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در حال حاضر شرکت‌های داخلی صنعت دفاعی کشور را تقویت کرده‌ایم اما یکبار برای همیشه داستان تحریم‌ها را با سرمایه‌گذاری روی نخبگان، طرح‌های دانش‌بنیان‌ و صنایع داخلی حل کنیم زیرا سرمایه‌گذاری جدی بر روی دانش‌بنیان‌ها می‌تواند تحریم‌ها را خنثی‌سازی نماید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سارا فلاحی در گفت‌و‌گو با خانه ملت در مورد نقش تحریم‌ها در زمین‌گیر شدن تعداد زیادی هواپیمای کشور که مشکل موتور دارند، گفت: تحریم‌ها در همه حالت ناجوانمردانه است و می تواند در شدت گیری این ماجرا تاثیر گذار باشد، دستگاه دیپلماسی کشور  باید به این مسئله ورود جدی داشته و مسیرهای بسته را از سمت و سوی دیگر توسط کشورهایی که با ایران در ارتباط فناورانه هستند، باز کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید به بهره گیری از ظرفیت داخلی نخبگان، اظهار کرد: سرمایه گذاری جدی بر روی دانش بنیان‌ها می‌تواند تحریم‌ها را خنثی سازی نماید، در داخل کشور نخبگانی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه کمک کنند، باید مسیر ورود این گروه از سرمایه‌های علمی را به صنعت هوایی کشور بگشاییم تا بخشی از مشکلات این حوزه حل شود .

فناوری در کشورها محصور  به یک مرز وبوم نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه تصریح کرد: در حال حاضر فناوری در کشورها محصور  به یک مرز وبوم نیست و یک مسیر سیار را طی می‌کند که حد و مرز نمی‌شناسد، بسیاری از نخبگان ما توانسته‌اند این دانش را کسب کنند اما نیاز است در این مسیر سرمایه گذاری صورت پذیرد.

وی با تاکید به سرمایه گذاری بر روی نخبگان علمی کشور، یادآور شد: سرمایه گذاری و برنامه ریزی بر روی نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه پیشرفت کشور را فراهم کرد.

داستان تحریم‌ها را با سرمایه‌گذاری روی نخبگان حل کنیم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید به دور زدن تحریم‌ها به واسطه‌ نخبگان، تصریح کرد: وزارت دفاع همچنان با شش هزار شرکت ارتباط دارد که بالای هزار شرکت شامل دانش بنیان‌ها هستند، در حال حاضر به کمک شرکت‌های داخلی، صنعت دفاعی کشور را تقویت کرده‌ایم، در موضوع موتور هواپیماهای مسافربری کشور که امروزِ دچار مشکل شده و زمین گیر هستند، یکبار برای همیشه داستان تحریم‌ها را با سرمایه گذاری روی نخبگان، طرح‌های دانش بنیان‌ و صنایع داخلی حل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تصریح کرد: برای دور زدن تحریم‌ها در کنار نخبگان می‌توان از وجود بسیاری از کشورهای بزرگ و صنعتی که با ایران در ارتباط هستند هم بهره گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.