کدخبر :291111 پرینت
25 بهمن 1402 - 17:32

بانک سانتاندر گزارش فایننشال تایمز درباره نقض تحریم‌های ایران را رد کرد

در پی انتشار گزارشی در روزنامه فایننشال تایمز درباره استفاده یک شرکت بازرگانی ایرانی از دو بانک بریتانیایی برای دور زدن تحریم‌ها، بانک سانتاندر نقض تحریم‌ها را «قاطعانه» رد کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، خبرگزاری‌های بلومبرگ و رویترز گزارش دادند یک یادداشت داخلی بانک سانتاندر را مشاهده کرده‌اند که نقض تحریم‌ها از سوی این بانک به شدت رد شده است.

بنابر این گزارش، مدیر ارتباطات جهانی در دفتر مرکزی بانک سانتاندر در اسپانیا در یک یادداشت داخلی گفته است این نتیجه پس از بررسی‌های گسترده‌تر درباره افراد مرتبط با اشخاص و نهادهایی که در گزارش فایننشال تایمز به آنها اشاره شده بود به دست آمد.

به گزارش رویترز، این مقام بانک سانتاندر نوشته است که در این بررسی‌ها «هیچ موردی از نقض تحریم» در هیچ شعبه دیگری از این بانک در کشورهای مختلف پیدا نشد.

روزنامه فایننشال تایمز روز یکشنبه ۱۵ بهمن گزارش داده بود که برخی حساب‌ها در دو بانک «سانتاندر» و «لویدز» در واقع متعلق به یک شرکت بازرگانی حوزه پتروشیمی ایران است که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

هفته گذشته اندکی پس از انتشار گزارش فایننشال تایمز، هر دو بانک سانتاندر و لویدز در پاسخ‌هایی کوتاه گفته بودند بر اساس تحقیقات خود بر این باورند که تحریم‌ها را نقض نکرده‌اند.

اکنون مدیر ارتباطات سانتاندر از تحقیقات گسترده‌تر در این باره و اطمینان از عدم نقض تحریم‌ها خبر داده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.