کدخبر :284656 پرینت
11 شهریور 1402 - 09:13

مدیرکل ارتباطات ایلام: مشکل آنتن دهی در مسیرهای منتهی به مرز مهران وجود ندارد / چتر وای فای رایگان در پایانه شهید سلیمانی ایجاد شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: ۱۳ سایت دائم تلفن همراه در مسیر‌های منتهی به مرز مهران احداث شد و بدین صورت مشکل آنتن دهی وجود ندارد و با استقرار بالن فضایی در پایانه شهید سلیمانی نیز چتر وای فای رایگان برای استفاده زائران حسینی در مرز مهران فراهم شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی کریمی، با اشاره به اهمیت مرز مهران بخصوص در ایام اربعین حسینی گفت: با توجه به پیش بینی تردد 65 درصدی زائران اربعین از پایانه مرزی مهران بنابراین تامین ارتباطات پایدار و مناسب از اولویت های حوزه ارتباطات در ایام اربعین به شمار می رود.

وی تردد بیش از 65 درصدی زائران به استان ایلام و حرکت آنان از پایانه مرزی مهران به سمت عتبات عالیات را مهم توصیف کرد و افزود: پایانه مرزی مهران مهم ترین گذرگاه کشور برای سفر زائران امام حسین علیه السلام به کشور عراق محسوب می شود و این عامل مسئولیت ما در قبال ارائه خدمات پایدار و مناسب به زائران را دوچندان می کند.

مدیرکل ارتباطات استان ایلام از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در جاده های منتهی به مهران خبر داد و گفت: تمام مناطق شهری، روستایی و جاده ای مهران دارای پوشش کامل ارتباطی هستند.

کریمی با اشاره به اقدامات ویژه اربعین حوزه ارتباطات و فناوری در مرز بین‌المللی مهران، گفت: در راستای خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به زائران اباعبدالله ‌(ع) و جلوگیری از مشکل آنتن‌دهی در ایام اربعین، 13 سایت دائم تلفن همراه از نقاط ورودی زائران به استان تا مرز مهران پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اربعین پارسال مشکلی از لحاظ پوشش و آنتن‌دهی تلفن همراه نداشتیم، افزود: امسال اقدام به افزایش تعداد سایت‌های دائم و پرتابل تلفن نیز همراه کرده‌ایم و علاوه بر افزایش تعداد سایت‌های دائم، 15 سایت‌ پرتابل نیز در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مستقر و درحال سرویس دهی هستند.

مدیرکل ارتباطات استان ایلام با بیان اینکه اجرای 22 پروژه به صورت دایمی در مسیرهای اربعین توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل شامل، احداث 13 سایت جدید، ارتقا تکنولوژی 5 سایت و همچنین نصب 4 دستگاه رپیتر در پایانه مرزی مهران و مسیرهای منتهی به مرز مهران در دست اجرا است، تصریح کرد: در زمینه تکمیل و توسعه زیرساخت های اربعین با تامین اعتبار 60 میلیارد تومان توسط اپراتور ها و همچنین از محل اعتبارات وزارت و با دستور وزیر ارتباطات هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مشکل آنتن دهی در مسیرهای منتهی به مرزی مهران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت استان نیز ضمن افزایش ظرفیت پهنای باند مسیر مهران، زیرساخت مناسبی برای اپراتورهای تلفن همراه فراهم کرده است.

کریمی همچنین از استقرار بالن فضایی و ایجاد چتر وای فای رایگان در پایانه شهید سلیمانی در مرز مهران توسط پژوهشگاه فضایی خبر داد.

وی با اشاره به ایجاد دو دستگاه خودپرداز سیار در پایانه مرزی توسط پست بانک استان افزود: پست بانک در راستای خدمت رسانی به زائرین در تمام شعب استان ارز مورد نیاز زائرین را تامین می کند.

مدیرکل ارتباطات استان ایلام درباره اقدامات اداره پست در ایام اربعین گفت: باجه های پست یافته در شهر و مرز مهران و مسیرهای کربلا و نجف جهت ساماندهی اشیا گمشده ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 562 مورد اشیا گمشده زوار که بیشتر شامل کارت ملی، گذرنامه و کوله پشتی بود به آدرس گیرندگان ارسال شده است.

مدیرکل ارتباطات استان ایلام تاکید کرد: جهت خدمات به مشترکین در پایانه مرزی، باجه های خدمات مشترکین اپراتورهای سیار و همچنین حضور اکیپ گشت همراه یار به منظور بررسی و رفع مشکلات احتمالی مشترکین تلفن همراه زوار عزیز خدمات رسانی می‌کنند.

وی در پایان ضمن توصیه به زائرین در استفاده از خدمات متنوع پیام‌رسان‌های داخلی،از برقراری مکالمه صوتی و تصویری رایگان این پیام رسانها تقدیر کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.