کد مطلب: 

283708

زوم از کارکنانش خواست به دفتر برگردند

زوم، شرکت ارتباطات ویدئویی که در دوران همه‌گیری کرونا نامش معادل کار کردن از خانه بود، به کارکناش دستور داده برای کار به دفتر بازگردند.
زوم از کارکنانش خواست به دفتر برگردند

به گزارش سیتنا، این شرکت گفت اعتقاد دارد «رویکرد ترکیبی (هایبرید) ساختارمند» موثرترین است و افرادی که در فاصله ۸۰ کیلومتری دفتر کارشان زندگی می‌کنند باید دست‌کم دو بار در هفته حضوری کار کنند.

شرکت زوم قبلا گفته بود که کارکنانش می‌توانند به طور نامحدود از خانه کار کنند.

سیاست‌ جدید از ماه‌های اوت و سپتامبر به اجرا درمی‌آید و زمان‌بندی آن در کشورهای مختلف، متفاوت است.

این شرکت البته گفت همچنان به «استخدام مستعدترین افراد، فارغ از مکان‌شان» ادامه خواهد داد.

این آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های بزرگ برای عقب‌نشینی از سیاست‌های انعطاف‌پذیری در کار است. پیش‌تر شرکت‌های آمازون و دیزنی هم از تعداد روزهای دورکاری کارکنانشان کاسته بودند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که پس از لغو محدودیت‌های کرونا، کارکنان تا حدودی توانسته‌اند فرآیند کار کردن از خانه را حفظ کنند.

طبق نظرسنجی دانشگاه استنفورد و سایر موسسه‌ها که بعد از همه‌گیری کرونا هر ماه انجام می‌شوند، در حدود ۱۲ درصد کارکنان در آمریکا، کشوری که دفتر مرکزی زوم در آن قرار دارد، در ماه ژوئیه به طور کامل دور کاری کرده‌اند و ۲۹ درصد هم ترکیبی کار کرده‌اند.

این مشابه الگویی است که سازمان ملی آمار بریتانیا در اوایل امسال ثبت کرد.

تحقیقات قبلی دانشگاه استنفورد نشان داده است که رویکرد کار کردن ترکیبی، بیشتر در کشورهای انگلیسی زبان مرسوم است و خیلی کمتر در سایر کشورهای اروپایی و آسیایی معمول شده است.

قبل از همه‌گیری کرونا، میزان دورکاری در آمریکا فقط ۵ درصد بود، در سطح جهانی، کارکنان به طور مداوم خواهان شیوه انعطاف‌پذیرتری هستند از آنچه که کارفرمایان بهترین روش می‌دانند.

در پایان ژانویه، زوم حدود ۸۴۰۰ کارمند داشت که نیمی از آنان ساکن آمریکا بودند. این شرکت کمی قبل در لندن دفتری تاسیس کرد و حدود ۲۰۰ نفر برای این شرکت در بریتانیا کار می‌کنند.

زوم گفت سیاست‌های جدید، که نخستین‌بار بیزینس اینسایدر آن را گزارش کرد، شرکت را «در بهترین موقعیت برای استفاده از فن‌آوری‌ها، ادامه نوآوری‌ها و حمایت از مشتریان جهانی» قرار می‌دهد.

«ما به استفاده از کل پلتفرم زوم ادامه می دهیم که کارمندان و تیم‌های پراکنده خود را مرتبط نگه داریم تا موثر کار کنند.»

در سپتامبر ۲۰۲۲ روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که فقط یک درصد از کارکنان شرکت «مرتب در دفتر حاضر می‌شدند»، در حالی که ۷۵ درصد از خانه کار می‌کردند و بقیه به شیوه ترکیبی سر کار حاضر می‌شدند.

ولی زوم حالا زیر فشار فزاینده‌ای قرار دارد زیرا گسترش دورکاری باعث می‌شود رقبایی مانند مایکروسافت ساختار ارتباطات ویدئویی خود را ارتقا دهند.

رشد زوم از زمان همه‌گیری کرونا کندتر شده است. این شرکت اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که ۱۵ درصد از کارکنانش را تعدیل کرده و گفت مقدار قابل توجهی از حقوق مدیران ارشدش را کاهش می‌دهد.

ارزش سهام این شرکت الان ۶۸ دلار است که در نقطه اوج در اکتبر ۲۰۲۰، دستکم پانصد دلار بیشتر بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-08-08 16:46

افزودن دیدگاه جدید