کدخبر :282626 پرینت
20 تیر 1402 - 09:30

مدیرکل ICT استان همدان در گفت‌وگو با سیتنا خبر داد: برخورداری همدانی‌ها از شبکه فیبرنوری تا آذرماه امسال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، گفت: بر اساس قرارداد شرکت فناپ، پیش‌بینی می‌شود تا آذرماه سال جاری امکان واگذاری فیبر از سوی اپراتور فناپ در تمام شهر همدان ممکن شود و شهرهای دیگر استان در برنامه سال آینده اجرای فیبر قرار دارد.

متن خبر

عباس صادقی پوریانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان همدان، اظهار کرد: در استان همدان شرکت مخابرات برای ۳۲ هزار مشترک پوشش دارد و ۹۳۰ مشترک فعال فیبر وجود دارد و کارور فناپ تلکام نیز به عنوان اپراتور دوم برای اجرای فیبر برای منازل و کسب و کارها انتخاب شده است که این کارور هشت کیلومتر فیبرنوری در همدان اجرا کرده و از ۲۰ تیرماه عملیات کاری خود را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد.

صادقی، ادامه داد: بر اساس قرارداد فناپ، پیش‌بینی می‌شود تا آذرماه سال جاری امکان واگذاری فیبر از سوی اپراتور فناپ نیز در تمام شهر همدان ممکن شود و شهرهای دیگر استان در برنامه سال آینده اجرای فیبر است.

وی پیرامون آخرین اقدامات پروژه USO به سیتنا، گفت: استان همدان دارای ۸۹۲ روستای متصل به شبکه دولت به صورت پهن باند (شامل نسل ۳ یا ۴ همراه و  ADSL) است که حدود ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را شامل می‌‌شود و اگر ارتباطات را محدود به ارتباط سیار کنیم ۸۲۱ روستا دارای ارتباط پهن باند سیار هستند که ۸۹ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار را شامل می‌شود‌. بنابراین استان از تکلیف برنامه ششم بسیار جلوتر است.

صادقی پوریانی، تاکید کرد: علاوه بر ۲۱ پروژه ابلاغ شده قبلی در دولت سیزدهم، در سال جاری ۲۸ پروژه USO  روستایی پهن باند سیار تا کنون ابلاغ شده و پیگیری برای حداقل ۳۰ روستای دیگر ادامه دارد. برنامه وزارتخانه برخورداری همه روستاها بالای ۲۰ خانوار در سال جاری یا نیمه اول سال آینده است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.