کدخبر :281848 پرینت
31 خرداد 1402 - 13:00

در گفت‌وگو با سیتنا: 20 هزار خانوار در استان خوزستان تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان، گفت: هم اکنون در حوزه توسعه فیبرنوری 20 هزار خانوار تحت پوشش شبکه قرار دارند و از بین این تعداد خانوار، دسترسی حدود 3500 خانوار به شبکه فیبرنوری برقرار شده است.

متن خبر

علی صالح نساج، در گفت‌وگو با خبرنگارسیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان خوزستان، اظهار کرد: در حوزه توسعه فیبرنوری در استان خوزستان، شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دزفول، اندیمشک، بندرامام، بندرماهشهر، بهبهان و مسجدسلیمان تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند و در مجموع حدود 20 هزار خانوار تحت پوشش این شبکه قرار دارند.

وی، ادامه داد: از بین این تعداد خانوار، دسترسی حدود 3500 خانوار به شبکه فیبرنوری برقرار شده است و برنامه ما در استان خوزستان برای توسعه شبکه فیبرنوری در سال 1402، توسعه شبکه و اتصال مابقی شهرهای استان و همچنین اتصال مدارس شهری به فیبرنوری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان، تاکید کرد: شبکه فیبرنوری در استان خوزستان توسط اپراتورهای مخابرات، ایرانسل، فناپ، صبانت و... ایجاد شده است.

صالح نساج، افزود: تشکیل کارگروه ویژه توسعه فیبر متشکل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاونت عمرانی استانداری و شهرداری ها می تواند در جهت تسریع دریافت مجوزها و برنامه‌ریزی کلان توسعه استان اهمیت داشته باشد و همچنین همکاری شهرداری ها جهت مجوز حفاری به منظور تسریع در روند توسعه ارائه خدمات پهن باند ثابت، ضروری به نظر می رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان پیرامون میزان پیشرفت پروژه USO در این استان هم گفت: در حاضر 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان خوزستان که حدود دو هزار روستا می‌باشد به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت همراه مجهز شده است و از ابتدای دولت تاکنون 180 روستای جدید دیگر از محل اعتبارات توسعه خدمات روستایی(USO)  به این شبکه متصل شده است.

وی، در پایان اشاره کرد: برنامه ما با توجه به صعب العبور بودن مابقی روستاها و عدم تامین زیرساخت‌های اولیه از قبیل عدم تأمین برق و جاده این است که تا پایان سال 1402 پوشش 100 درصدی روستاهای بالای 20 خانوار انجام شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فزرانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

روستای کریت برومی جاده اهواز رامهرمز امیدیه
روستای کریت برومی هستم فاقد پوشش موبایل و اگرم آنتن بده خیلی ضعیف هست خواستار کمک شماها عزیزان صاحب این امر هستیم
باتشکر

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.