کدخبر :281612 پرینت
25 خرداد 1402 - 08:37

برنامه‌ریزی برای تکمیل رینگ ارتباطی استان خراسان شمالی از طریق مسیرهای پشتیبان فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، گفت: اجرا و بهره‌برداری از پروژه فیبرنوری روستایی (تار) ضمن تامین بستر ارتباطی اتصال 383 روستا به شبکه ملی اطلاعات منجر به تکمیل رینگ ارتباطی استان و تامین ارتباطات پایدار در مواقع بحرانی از طریق مسیرهای پشتیبان فیبرنوری خواهد شد.

متن خبر

سید علی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در روستاها به منظور کاهش شکاف دیجیتالی، سهولت در زندگی و کسب‌و‌کار روستاییان مخصوصا برای دریافت خدمات دولت هوشمند، بانکداری الکترونیک، کشاورزی هوشمند، رونق گردشگری، بومگردی و آموزش مجازی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون با نصب و راه اندازی 25 سایت جدید الاحداث و همچنین ارتقاء تکنولوژی 48 سایت تلفن همراه از نسل دوم به نسل سوم و چهارم، در مجموع با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد ریال از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  (USO)، میزان پوشش اینترنت پرسرعت روستاهای بالای 20 خانوار این استان از مرز 93 درصد عبور کرده است.

مرتضوی اظهار کرد: به واسطه نصب و ارتقای این 73 سایت در 20 ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، 110 روستای استان در قالب 16 هزار و 564 خانوار و با جمعیت 58 هزار و 108 نفری از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

وی، تصریح کرد: تکمیل اتصال مابقی روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات که اکثراً فاقد زیرساخت‌های مخابراتی می‌باشند از طریق اجرای پروژه فیبرنوری تا پایان سال 1402 در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، افزود: در جهت تکمیل و اصلاح مسیرهای فاز اول پروژه فیبرنوری روستایی (تار) که به طول 493 کیلومتر در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی این استان در حال اجرا است، فاز دوم این پروژه به طول 1153 کیلومتر ابلاغ شده که با تکمیل این دو فاز تعداد 273 سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبرنوری بهره مند خواهند شد و ضمن ایجاد بستر ارتباطی اتصال 383 روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبرنوری منجر به تکمیل رینگ ارتباطی استان و تامین ارتباطات پایدار در مواقع بحرانی از طریق مسیرهای پشتیبان فیبرنوری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی از انجام این اقدامات، دسترسی مردم به ارتباطات پایدار، باکیفیت، پر سرعت و ایمن بر بستر شبکه ملی اطلاعات است تا از رهگذر آن، طعم شیرین فناوری بیش از گذشته به هم استانی‌های عزیز چشانده شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.