کدخبر :281437 پرینت
21 خرداد 1402 - 09:44

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد استفاده از اپلیکیشن رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان استان می‌کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ مرتضی عسگری اظهار داشت: طی ارائه شکوائیه‌ای به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید بانکی جعلی اقدام به کلاهبرداری از چندین شهروند نموده است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که متهم با مراجعه به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها اقدام به خرید وسایل به‌خصوص لوازم‌خانگی می‌نموده و پس از ارائه یک رسید جعلی بانکی محل را ترک و فروشندگان پس از گذشت چند ساعت و با ورود به همراه بانک خود متوجه می‌شوند که پولی به حسابشان واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: برابر اظهارات شکات و بررسی‌های فنی به‌عمل‌آمده متهم به هویت معلوم دریکی از شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری مورد شناسایی قرار گرفت و با توقیف کلیه ادله‌ی دیجیتالی، این مجرم سایبری دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا ارتباط خود با این پرونده را انکار کرد و بابیان مطالب کذب سعی در گمراه نمودن روند پرونده را داشت که با مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری‌شده توسط کارآگاهان پلیس فتا لب به اعتراف گشود.

سرهنگ عسگری به شهروندان به‌خصوص فروشندگان توصیه کرد: فریب ظاهر خریداران را نخورده و قبل از اطمینان صد درصد از واریز وجه به حسابشان هرگز کالا را به خریدار تحویل ندهند.

این مقام سایبری از عموم مردم خواست : هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره 096380 با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.