کدخبر :281394 پرینت
20 خرداد 1402 - 08:44

سرقت اطلاعات و برداشت از حساب بانکی افراد با ارسال لینک‌های آلوده

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا جزیره کیش پیرامون ارسال لینک‌های آلوده توسط مجرمین سایبری به شهروندان هشدار داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سروان جیریائی اظهار داشت: روزانه انواع پیامک های جعلی برای کاربران ارسال می‌شود که آنها را با متنی جذاب به انجام کاری مانند دریافت جوایز ویژه، پیگیری امور قضایی، دریافت سود سهام عدالت و... دعوت ‌کرده سپس کاربران به کلیک روی لینک‌های مختلف هدایت می‌شوند. همین فرآیند که در کمتر از پنج دقیقه رخ می‌دهد، منجر به سرقت اطلاعات کاربران خواهد شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری ارسال لینک‌های حاوی بدافزار و سرقت اطلاعات شهروندان است. در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، مجرمین سایبری با سرقت اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی، حساب‌های بانکی قربانیان را خالی کرده و یا حساب بانکی افراد را در اختیار گرفته و اقدام به سوء استفاده از حساب های بانکی افراد می نمایند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا جزیره کیش بیان داشت: شهروندان گرامی باید توجه داشته باشند که اگر پیامی دریافت نمودند و پیام دریافت شده حاوی لینک بود و ارسال کننده به هر نحوی درخواست باز کردن و کلیک روی لینک را نموده بود ، به هیچ عنوان لینک را باز نکنند و پیام را حذف نمایند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.