کدخبر :280005 پرینت
12 اردیبهشت 1402 - 11:20

اینفوگرافیک| اطلاعات ربات ChatGPT از چه منابعی گرفته می‌شود؟

ربات هوش مصنوعی ChatGPT، اطلاعات خود را از مجموعه بزرگی از منابع مختلف مانند ویکی‌پدیا، کتاب‌ها، مقالات خبری و مجلات علمی دریافت می‌کند.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، بر اساس گزارش scribbr، ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی، برای پاسخ به سؤالات به پایگاه داده‌ای که تمام حقایق در آن نوشته شده باشد دسترسی ندارد، در عوض پاسخ های آن بر اساس الگوهایی است که در اختیار آن قرار داده شده و بر اساس آن تربیت شده است.

در همین راستا یک روزنامه نگار از وب‌سایت ILLUMINATION برای یافتن منابع مورد استفاده این ربات، در ابتدای سال جاری آزمایشی را انجام داد و از ربات در مورد منابعش سوال کرد.

به گفته این ربات هوشمند، چندین نمونه از منابع در دسترس عموم وجود دارد که ربات دانش خود را از آنها استخراج می‌کند.

از جمله این منابع می‌توان به ویکی‌پدیا و پورتال‌های خبری مانند پلتفرم‌های آنلاینی که اخبار را از سراسر جهان منتشر می‌کنند و همچنین وب‌سایت‌های دولتی و آژانس‌ها اشاره کرد.

مجلات علمی مانند مجلات تخصصی که مقالات علمی در آنها منتشر می‌شود و همچنین کتاب‌های الکترونیکی در موضوعات مختلف می‌توانند منبعی برای این ربات باشند.

ربات ChatGPT همچنین اطلاعات خود را از کتاب‌های درسی، مستندها و رسانه های سمعی و بصری می‌گیرد.

دوره‌های آموزش آنلاین نیز در کنار پلتفرم‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام از دیگر منابع ربات محسوب می‌شوند.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.