کدخبر :278538 پرینت
27 اسفند 1401 - 15:22

بیدخام: تخریب تجهیزات مخابراتی موجب آسیب به همه اپراتورها است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: زیرساخت‌های ارتباطی تلفن ثابت و همراه برای اپراتورهای دیگر را هم مخابرات تأمین می‌کند و اگر تخریبی صورت بگیرد، باعث آسیب رسیدن به همه اپراتورها می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با ایسنا درباره سرقت کابل‌های تلفن اظهار کرد: تجهیزات مخابراتی بسیار گران قیمت هستند و در بعضی از موارد برای تامین آن از بازار، منابع مالی بسیاری مورد نیاز است که به گفته مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران، در تامین آن با مشکل رو به رو هستیم و حل مشکل سرقت کابل‌های تلفن زمان‌بر شده است.

وی افزود: شرکت مخابرات یک شبکه گسترده ارتباطی در تمام کشور است که اکثر خدمات، سرویس‌ها و کسب و کارها به این حوزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم وابسته است.

مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: بسیاری از اپراتورهای ثابت و همراه، اکثر زیرساخت‌هایشان را از شرکت مخابرات ایران تأمین می‌کنند، اما متأسفانه طی چند سال اخیر سرقت و تخریب تجهیزات مخابراتی به یکی از مشکلات جدی برای مخابرات تبدیل شده که سالیانه میلیاردها تومان خسارت‌های مادی و معنوی به این سازمان وارد می‌کند و سبب نارضایتی مشتریان و همه ذی نفعان شرکت شده است.

بیدخام در ادامه سخنانش گفت: همانگونه که می‌دانید زیرساخت‌های ارتباطی تلفن ثابت و همراه برای اپراتورهای دیگر را هم ما تأمین می‌کنیم و اگر تخریبی صورت بگیرد، باعث آسیب رسیدن به همه اپراتورها و خسارت‌هایی برای همه آنها به دنبال خواهد داشت. ما برای حل این مشکل جلسات متعددی و کارگروه‌های مشترکی با نیروی انتظامی داشتیم تا بتوانیم این سرقت ها را به حداقل ممکن برسانیم که نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

وی همچنین بیان کرد: بحث ایمن‌سازی تجهیزات مخابراتی را از چند سال گذشته شروع کرده‌ایم و در دستور کار مخابرات قرار گرفت. متأسفانه سرقت‌ها از حاشیه شهرها به داخل شهرها وارد شده که در نتیجه ارتباطات مناطق شهری دچار مشکل شده و خسارت‌های زیادی را برای شرکت مخابرات به همراه داشته است. امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده توسط دستگاه‌های نظارتی، شاهد کاهش این سرقت‌ها باشیم زیرا زمانی که شرکت مخابرات با تخریب و سرقت‌ها با مشکل رو به رو می شود، بسیاری از کسب‌وکارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم آسیب می‌بینند و دچار اختلال می شوند.

مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال چرا مدت زمان حل مشکل بوجود آمده بواسطه کابل‌های مخابراتی و وصل شدن ارتباط مشترکان که بعضا، از یک ماه تا شش ماه عنوان شده است، توضیح داد: تجهیزات مخابراتی بسیار گران قیمت است و در بعضی از موارد در بازار برای تامین آن منابع مالی بسیاری مورد نیاز است که در تامین آن با مشکل رو به رو هستیم که زمان‌بر هم شده است. حتی مکان‌هایی وجود دارد که نزدیک به ۱۷ بار سرقت کابل تلفن صورت گرفته است و تأمین تجهیزات، متریال و ملزومات منابع مالی خاص خود را می خواهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.