کدخبر :277331 پرینت
22 بهمن 1401 - 12:59

گمانه‌زنی کارشناسان: بروز اختلالات اینترنتی به دنبال پیاده‌سازی سامانه ضد تحریم 403

به دنبال رونمایی از سامانه‌ی 403 به‌منظور دسترسی برنامه نویسان ایرانی به سایت های تحریمی، به اذعان برخی کارشناسان، اجرای این طرح باعث بروز برخی مشکلات برای تعدادی از کسب و کارهای انلاین شده است، به طوری که اپلیکیشن یا سایت برخی از کسب و کارها با اینترنت یک اپراتور در دسترس است اما با اینترنت اپراتور دیگری در دسترس نیست. احتمال می‌رود که اعمال تغییرات در برخی روترها برای پیاده سازی سامانه ضد تحریم 403، باعث بروز اختلالات اخیر در دسترسی‌های اینترنتی شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به دنبال وعده‌ی اوایل دی ماه سال جاری عیسی زارع‌پور پیرامون ارائه ابزار دور زدن تحریم‌ها برای برنامه‌نویسان ایرانی، نهایتا هفته‌ی گذشته وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به مشکل دسترسی برنامه نویسان و محققان کشور به سایت های تحریمی، گفت: از امروز با کمک بخش خصوصی سرویسی راه اندازی شده که پژوهشگران و برنامه نویسان کشور می توانند به تمام سایت های تحریم شده با حداکثر سرعت دسترسی داشته باشند.

وی افزود: سامانه https://403.online می تواند این دسترسی را ایجاد کند و فعلا 200 سرویس پرکاربرد از طریق این سامانه امکان دسترسی دارد.

او علت نام‌گذاری این سرویس به 403 را نیز این طور توضیح داد: وقتی کاربران می‌خواهند به سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند وارد شوند، خطای 403 می‌دهد و به همین خاطر هم این نام برای این سرویس انتخاب شده است.

[node:title]

پلتفرم 403 چیست؟

403 پلتفرمی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان در ایران است که با انواع تحریم و اختلال در توسعه پروژه‌های مورد نظرشان مواجهه هستند. این پروژه با پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف به کاربران این امکان را می‌دهد که با حذف مشکلات موجود، به کتابخانه‌ها و وبسایت‌هایی که برای توسعه نیاز دارند، دسترسی داشته باشند. این سایت به مرور زمان توسط بازخورد کاربران تکمیل می‌شود تا مشکلات توسعه‌دهندگان در کشور ما به حداقل برسد.

[node:title]

بروز برخی اختلالات در دسترسی‌های اینترنتی

به اذعان برخی کارشناسان، اجرای این طرح باعث بروز برخی مشکلات برای تعدادی از کسب و کارهای انلاین شده است، به طوری که اپلیکیشن یا سایت برخی از کسب و کارها در چند روز گذشته با اینترنت یک اپراتور در دسترس است اما با اینترنت اپراتور دیگری در دسترس نیست.

به احتمال قوی، اعمال تغییرات در برخی روترها برای پیاده سازی سامانه ضد تحریم 403، باعث بروز اختلالات اخیر در دسترسی‌های اینترنتی شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.