کدخبر :275 پرینت
19 شهریور 1390 - 06:56

"جی میل" کاربران ایرانی را به تغییر رمز عبور خود وادار کرد!

متن خبر

گوگل مصرانه از کاربران ایرانی پست الکترونیکی خود خواسته است تا رمز عبور جیمیل خود را تغییر دهند و در برخی از موارد این اصرار به اجبار تغییر پیدا کرده است.

به گزارش سیتنا از فارنت، در هفته گذشته موسسه هلندی DigiNotarاعلام کرد که ارتباطات آنلاین خصوصی برخی از کاربران اینترنت که به صورت عمده در ایران قرار دارند به وسیله یک گواهینامه جعلی SSLکه باید توسط دیجی نوتار برای گوگل صادر شده است مورد حمله قرار گرفته تا شاید هکرها بتوانند به محتوای پست الکترونیکی برخی از کاربران دسترسی پیدا کنند.

گوگل مرورگر کروم را بلافاصله بعد از شناسایی گواهینامه جعلی جهت حمایت از کاربران ایرانی بروز کرد ولی همچنان اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و مویلا فایرفاکس دارای خطر تهدید پذیری بالایی هستند.

تیم جی میل  گوگل از کاربران ایرانی خواسته است که برای محافظت از ارتباطات خود اقدامات جدیدتری انجام دهند هر چند سیستم‌های داخلی گوگل به هیچ وجه تحت تاثیر این حملات قرار نگرفته است.

در ویلاگ رسمی گوگل تیم جی میل از کاربران ایرانی خواسته شده است که:

- رمز عبور خود را به صورت فوری تغییر دهند.

- نگارش دوباره گزینه‌های بازیابی حساب  مانند آدرس ایمیل دوم، شماره تلفن  و سایر اطلاعات تا در مواقع لزوم بتوانند حساب کاربری خود را بازیابی کنند.

- چک کردن دوباره وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی که مجاز به دسترسی به حساب کاربری شما بوده و مسدود کردن وب سایت‌هایی که مورد اعتماد نیستند.

- بررسی دوباره تنظیمات جی میل برای شناسایی آدرس های مشکوک.

کاربران عزیز هموطن می‌توانند اطلاعات بیشتر را در مطالعه کنند.

در این راستا به صورت اکید به کاربران عزیز توصیه می شود که هر چه زوتر نسبت به تغییر رمز عبور پست الکترونیکی خود اقدام کنند تا مورد سوء استفاده های بعدی قرار نگیرند؛ هر چند خود گوگل این تغییر رمز را به صورت گزینه اجباری برای کاربران ایرانی درآورده است.

 انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.