وزیر ارتباطات: شرکت ملی پست در مسیر تحول و هوشمندی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: امروز شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحول و هوشمندی است و بنا دارد تا بهکارگیری فناوریهای روز در همه مراحل کار از قبول مراسلات پستی تا تجزیه و رهسپاری و توزیع و تحویل، سطح کیفیت، دقت و سرعت خدمات خود به هموطنان را ارتقا دهد.
به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، به مناسبت روز جهانی پست پیامی صادر کرد که مشروح آن به شرح ذیل است:
نهم اکتبر مقارن با ۱۷ مهرماه در گاهنامه بینالمللی به نام روز جهانی پست نامگذاری شده است. این مناسبت جهانی محملی است برای قدردانی از تلاشگران شبکه پستی کشور که جریان دریافت و ارسال نامهها و مرسولات پستی را در شریانهای کشور به حرکت در میآورند؛ تلاش بیوقفهای فارغ از زمان و مکان که حاکی از عشق به مردم و خودگذشتگی برای ایران اسلامی است؛ ویژگیهایی که سالهاست در شبکه پستی کشور نهادینه شده است.
به گمان من شاکله اصلی صنعت پست را نیروی انسانی آن تشکیل میدهد، نیرویی محجوب، محبوب، خدوم و پرتلاش که در گوشه و کنار کشور نماد امانتداری و نظم است. شرکت ملی پست با اتکا به نیروی انسانی کارآزموده و وفادار خویش نقشی مؤثر در پیشرفتهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسئولیتهای اجتماعی کشور ایفا میکند و در این میان، اطمینان خاطر مردم به کارکنان پست، پشتوانهای محکم و خدشهناپذیر برای این شبکه به شمار میرود.
در آغاز قرن جدید شاید کمتر کسی فکر میکرد با کاربردی شدن فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، شبکه پستی کشور جایگاه پیشین و سنتی خود را حفظ کند یا ارتقا دهد، اما تطبیق و همسویی این شرکت با نیازهای نوین جامعه و ارائه خدمات متنوع و باکیفیت به مردم و کسبوکارها، چشماندازی تازه از این صنعت به روی چشمان مردم گشود. بیراه نگفتهایم اگر اذعان کنیم امروز شبکه پستی کشور قادر است با تأثیر مستقیم بر مبادلات اقتصادی، در نظام فرهنگی و اجتماعی کشور نیز اثرگذار باشد و به افزایش بهرهوری ملی کمک کند.
شرکت ملی پست با اتکا به نیروی انسانی کارآزموده و وفادار خویش نقشی مؤثر در پیشرفتهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسئولیتهای اجتماعی کشور ایفا میکند و در این میان، اطمینان خاطر مردم به کارکنان پست، پشتوانهای محکم و خدشهناپذیر برای این شبکه به شمار میرود.
امروز شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحول و هوشمندی است و بنا دارد تا بهکارگیری فناوریهای روز در همه مراحل کار از قبول مراسلات پستی تا تجزیه و رهسپاری و توزیع و تحویل، سطح کیفیت، دقت و سرعت خدمات خود به هموطنان را ارتقا دهد. تأسیس مراکز نوآوری پست، هوشمندسازی فناوری تجزیه مبادلات و تفکیک مرسولات و حمایت از شرکتهای دانشبنیانی که در این حوزه فعالند برخی از نشانههای تحول مذکور و موفقیتهای شایسته شرکت پست است. با این حال، سرعت تغییرات در جامعه و خلق نیازهای جدید، شبکه پستی را مکلف میسازد با تجربهآموزی از نمونههای موفق در دیگر کشورها، مسیر تحول را با شتاب بیشتری طی کند. هنوز تا نقطه ایدهآل و مورد نظر دولت سیزدهم برای این شرکت راه درازی پیش روست. از این رو شبکه پستی کشور باید تمام اهتمام و ظرفیتهای درونزای خویش را برای ارائه خدمات متنوع، هوشمند و فناوری پایه به کار بندد و پلههای تعالی را تا رسیدن به تراز جهانی به سرعت بپیماید.
من به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خود را همکار و همیار کارکنان شرکت ملی پست میدانم و به اعتبار نام و نشان دیرینهٔ این شرکت احترام میگذارم و میبالم و این روز را به همه همکارانم در شرکت ملی پست تبریک میگویم. مطمئن هستم که به اتفاق و با صمیمیت و همدلیای که در مجموعه شبکه پستی کشور وجود دارد این شرکت به نهادی پویا، پُر بازده، اقتصادی و مورد اعتماد در داخل و خارج کشور بدل خواهد شد و مسیر ارتباطات مطمئن و سریع مورد درخواست مردم شریف ایران و توسعه کسبوکارهای دیجیتال را هموار خواهد کرد. به امید آن روز...
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید