کدخبر :270995 پرینت
11 مرداد 1401 - 09:47

پروژه ملی «چمبر الکترو مغناطیس» مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، تا مافوق سنگین، رونمایی شد

پروژه ملی «چمبر الکترو مغناطیس » مافوق EMC به ابعاد 16 متر در 26 متر به ارتفاع 9 متر با اتاق کنترل و آمپلی‌فایر شیلد شده با متعلقات و تجهیزات اندازه‌گیری بالغ بالغ بر 5.4 میلیون یورو و 300 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی IRICTU، پروژه ملی «چمبر الکترو مغناطیس » مافوق ، دوشنبه 10 مرداد با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد، نمایندگان مجلس، معاون فناوری و‌ نو‌آوری وزارت ارتباطات، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، معاونین صندوق نوآوری و شکوفایی، رییس پژوهشگاه استاندارد، مدیران و‌ اعضای هیات مدیره مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، روسای تشکل های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و‌ ارتباطات و مدیران ارشد سازمان های دولتی و خصوصی افتتاح شد.

این چمبر EMC به ابعاد 16 متر در 26 متر به ارتفاع 9 متر با اتاق کنترل و آمپلی‌فایر شیلد شده با متعلقات و تجهیزات اندازه‌گیری بالغ بالغ بر 5.4 میلیون یورو و 300 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

چمبر الکترو مغناطیس

دکتر ویدا سینا، مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک در مراسم رونمایی این پروژه ملی بیان کرد: مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک مجموعه ای دانش‌بنیان است که به جهت ارتقاء سطح فناوری ملی و فرایندهای زیرساخت و تولید ایجاد شده که هدف از ایجاد آن، انجام خدمات و کارهایی است که تاکنون در کشور اجرایی نشده است.

رئیس مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: ما در سال 94 و به درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت، مطالعات مقدماتی بر روی چنین طرحی را آغاز کردیم و قرار شد کشور یک آزمایشگاه ارزیابی تولیدات صنعتی داشته باشد تا ارزیابی‌ها در داخل خود کشور انجام گیرد و ما نیز اقدامات لازم را به انجام رساندیم.

دکتر ویدا سینا در بخش دیگری از این مراسم اظهار نمود: این پروژه از نظر فنی منحصر به ‌فرد بوده و برای نخستین بار در کشور ایجاد می‌شود. در این پروژه تست تشعشعات الکترومغناطیسی به انجام می‌رسد. این تست بر این مبناست که هر تجهیز الکترونیکی یک سری تشعشعات از خود ساطع می‌کند که بر وسایل دیگر تاثیر می‌گذارد.

رئیس مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک خاطرنشان کرد: چنین مجموعه‌ای نه‌ تنها در ایران که در کل منطقه وجود ندارد و همه کشورهای منطقه از آن بی‌بهره‌اند. امروزه همه صنایع در عرصه‌های مختلف می‌توانند از این آزمایشگاه استفاده کنند اما برنامه بلندمدت ما این است که چنین خدماتی را به کشورهایی که از این فناوری برخوردار نیستند ارائه دهیم چرا که هزینه تمام‌شده این ارزیابی در ایران بسیار ارزان‌تر از همین کار در کشورهای اروپایی و آمریکاست.

چمبر الکترو مغناطیس

گفتنی است که در این مراسم، دکتر داوود ادیب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و مهندس آبایی، نایب رییس اتحادیه نیز  حضور داشتند و از تلاش های هیات مدیره و مدیران مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک قدردانی نموده و اظهار امیدواری کردند؛ با توجه به این که مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک جزو اعضای اتحادیه نیز می باشند، سایر اعضای اتحادیه نیز با تسهیلات بالفعل موجود این مرکز نهایت بهره برداری را نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.