کدخبر :270056 پرینت
12 تیر 1401 - 08:57

سه چشمه‌ی معروف اطراف شهر مشهد!

اگر علاقمند به طبیعت هستید و برنامه دارید که سفری به شهر مشهد نیز داشته باشید، حتما این مقاله را باید بخوانید!

متن خبر

گزارش آگهی/ ما در این مطلب، سه چشمه‌ی معروف و دیدنی که در اطراف شهر مشهد قرار دارند را به شما معرفی می‌کنیم و در پایان درباره نحوه‌ی خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر به شما خواهیم گفت. پس تا انتها همراه ما باشید.

چشمه گراب

یکی از زیباترین چشمه‌های اطراف شهر مشهد که حدود 50 کیلومتر با مرکز این شهر فاصله دارد و مورد استقبال طبیعت‌گردانی که به این شهر می‌روند نیز است، چشمه گراب است. این چشمه در واقع مجموعه‌ای از چندین چشمه‌ست که روی تپه‌های مختلف با فواصل مختلف از یکدیگر قرار گرفته‌اند. نکته جالب و متفاوتی درباره این چشمه وجود دارد و آن هم این است که چشمه‌های مختلف به لحاظ رنگ و طعم آبی که در آنها وجود دارد، باهم کاملا تفاوت دارند! البته این موضوع دلیل علمی دارد و دلیل آن نیز این است که مواد معدنی مختلفی در هر چشمه وجود دارد که این مواد معدنی باعث تفاوت در رنگ و طعم آب چشمه‌ها می‌شوند.

چشمه گلمکان

یکی از چشمه‌های بکر اطراف مشهد، چشمه گلمکان است. این چشمه در فاصله کمی نسبت به روستایی به همین نام، یعنی روستای گلمکان واقع شده و به "چشمه سبز گلمکان" نیز معروف است. این چشمه آنقدر بزرگ است که گاهی از آب آن برای کشاورزی نیز استفاده می‌شود. پس اگر علاقمند به طبیعت هستید، اگر به مشهد سفر کردید، حتما برنامه‌ای را برای بازدید از این چشمه در نظر داشته باشید.

چشمه گیلاس

آخرین چشمه معروفی که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم که نه تنها یکی از چشمه‌های معروف خراسان، بلکه یکی از معروف‌ترین چشمه‌های ایران نیز است، چشمه گیلاس است. این چشمه، حدود 50 کیلومتر از مشهد فاصله دارید و در روستایی به همین نام قرار گرفته است. چشمه گیلاس یکی از قدیمی‌ترین چشمه‌ها در کل ایران است و در حال حاضر حدود چهار الی پنج متر عمق دارد. ارتفاع این چشمه از سطح دریا هزار متر است و یک حقیقت جالب درباره آن وجود دارد و آن حقیقت این است که این چشمه هیچوقت خشک نمی‌شود و همیشه پر از آب بوده است!

خرید بلیط پرواز مشهد

شما می‌توانید بلیط هواپیما تهران مشهد را برای رفتن به این شهر و بلیط هواپیما مشهد تهران را برای بازگشت از سفرتان، بصورت آنلاین و با مناسب‌ترین قیمت از اسنپ‌تریپ خریداری کنید. برای این کار کافیست بعد از ورود به سایت اسنپ‌تریپ، به بخش پرواز داخلی رفته و مبدا و مقصد و تاریخ پروازتان را مشخص کنید تا بر اساس بلیط‌هایی که اسنپ‌تریپ به شما نمایش می‌دهد، بلیط مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نموده و هزینه آن را آنلاین پرداخت کنید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.