خصومت ورزی آمریکا مانع رشد استارتاپ چینی نشد
با وجود فشارهای دولت آمریکا، شرکت چینی بایت دنس که مالک اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک است، بدون سر و صدا کاربران سرویس پخش موسیقی Resso را افزایش می دهد.
به گزارش سیتنا، آمار سنسور تاور نشان می دهد این اپلیکیشن که در مارس رسما در هند و اندونزی راه اندازی شد، اکنون ۱۵.۲ میلیون بار از اپ استور اپل و گوگل پلی دانلود و نصب شده است.
از اول تا ۳۰ اوت این اپلیکیشن ۳.۶ میلیون بار توسط کاربران جدید در سراسر جهان نصب شد که ۶۴ درصد بالاتر از ۲.۲ میلیون دانلود در ژوییه است.
هند بزرگترین بازار Resso بوده و ۶۵ درصد از نصب این اپلیکیشن را تشکیل داده و ۳۴ درصد هم مربوط به اندونزی و سایر دانلودهای آن از برزیل است که به تازگی در این کشور راه اندازی شده است. البته هنوز معلوم نیست چه تعداد از این نصبها به پرداخت پول و بازگشت کاربران منتهی شده است.
شرکت بایت دنس با وجود فشارهای دولت آمریکا که تهدید کرده اگر تیک تاک تا ۲۰ سپتامبر به یک شرکت آمریکایی فروخته نشود، ممنوع خواهد شد به رشد کسب و کار جهانی خود ادامه می دهد.
به گفته منابع آگاه، تیک تاک یک پیشنهاد خرید مشترک از سوی مایکروسافت و والمارت و یک پیشنهاد دیگر از سوی اوراکل دارد.
با این حال این توافق پیچیده خواهد بود زیرا چین در فهرست فناوریهایی که مشمول محدودیت صادرات هستند تغییراتی داده و اکنون بایت دنس برای فروش تیک تاک باید مجوز پکن را دریافت کند. بایت دنس اعلام کرده که از قوانین چین به طور جدی تبعیت می کند.
واشنگتن تیک تاک را یک تهدید امنیت ملی خوانده و مدعی است بایت دنس ممکن است اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار مقامات چینی قرار دهد در حالی که این شرکت رسانه اجتماعی مکررا چنین اتهامی را تکذیب کرده است.
کوین مایر، مدیرعامل تیک تاک چند ماه پس از این که عهده دار این سمت شده بود، اخیرا از مقام خود کناره گیری کرده است.
سرویس Resso رقیب سرویسهایی نظیر اسپاتیفای و اپل موزیک است. بایت دنس سراغ بازارهایی می رود که سرعت رشد پرشتابی دارند و هند یکی از بزرگترین بازارهای این شرکت است اما اپلیکیشن تیک تاک اوایل امسال بر مبنای مسائل امنیتی در هند ممنوع شد. تنشها میان هند و چین پس از درگیری مرزی میان نیروهای نظامی دو کشور در ژوئن افزایش پیدا کرده است.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، پس از ممنوعیت تیک تاک، بایت دنس امیدوار است Resso کمک کند روند رشدش در هند را احیا کند. سرعت نصب Resso در هند مشابه اسپاتیفای است که پنج ماه پس از راه اندازی شدن در فوریه سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰.۵ میلیون بار نصب شده بود در حالی که Resso تاکنون ۹.۸ میلیون بار نصب شده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید