کد مطلب: 

239844

لزوم ایجاد نهاد واسط پژوهشگاه و دانشگاه‌ها و ایجاد شبکه‌ی نخبگانی برای همافزایی پژوهشی

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اساتید دانشگاه صنعتی شریف بر لزوم تعریف و ایجاد نهاد واسط پژوهشگاه و دانشگاهها و ایجاد شبکه نخبگانی برای هم افزایی پژوهشی تأکید کرد.
لزوم ایجاد نهاد واسط پژوهشگاه و دانشگاه‌ها و ایجاد شبکه‌ی نخبگانی برای همافزایی پژوهشی

به گزارش سیتنا، دکتر یزدانیان در جلسه با اساتید دانشکده های برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، ضمن اشاره به تأکید وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به لزوم تقویت ارتباط با پژوهشگاه با دانشگاهها گفت: برای آنکه ارتباط پژوهش با دانشگاهها تقویت شود و بتوانیم از پتانسیل پژوهش استفاده کنیم نیازمند تعریف نهاد واسط هستیم که بتواند با ایجاد شبکه نخبگانی و ممانعت از موازی کاری در حوزه های مختلف پژوهشی به هم افزایی تبدیل شده و با کمترین هزینه نیازهای واقعی کشور را مرتفع کند.

وی با اشاره به سرعت تحولات در فناوری های جدید و لزوم حرکت پژوهشگاه و دانشگاهها در لبه فناوری گفت: در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند بازتعریف گروههای پژوهشی برا اساس فناوری های جدید و نیازهای جدید هستیم  که در این راستا می توان گروههای پژوهشی مشترکی تعریف کرد.

در این نشست که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، نکاتی از جمله: توجه ویژه به هوش مصنوعی و ۵G، لزوم کمک در بخش های پردازش سریع و علوم داده، تقویت اعتماد بین پژوهشگاه و دانشگاهها، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه ICT ،امکان دسترسی دوطرفه پژوهشگاه و دانشگاهها به منابع علمی یکدیگر،تدوین راهبرد مشخص برای همکاری بین پژوهشگاه و دانشگاه توسط اعضای جلسه مطرح گردید.

همچنین در این جلسه به تعریف پروژه های بزرگ به طوریکه تعداد زیادی از اساتید در رشته های مختلف را درگیر کند و نتیجه آن بخشی از نیاز جامعه را حل نماید؛ همانند ماهواره دوستی، تأکید گردید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-01 17:54

افزودن دیدگاه جدید