کدخبر :238518 پرینت
20 آذر 1398 - 15:21

ضرورت اجرای پژوهش محور در تصمیمات مدیریتی

نشست هم اندیشی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبرنگاران برگزار شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمدرضا فرنقی زاد در این نشست که ظهر امروز(۲۰ آذر) با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به سیستم تفکری مدیران اجرایی اشاره و اظهار کرد: به نظر می رسد اجرای پژوهش محور  در تصمیمات مدیریتی باید بیشتر تقویت شود همانطور که در غالب بازارهای جهانی مساله تحقیق و توسعه حرف اول را می زند.

وی با اشاره به لزوم بررسی های تحقیقاتی قبل از هر کاری  گفت: حتی  تولیدات داخلی که بدون بستر پژوهشی مناسب اجرایی شده اند  نتیجه موفقیت آمیزی نداشته اند.

فرنقی زاد به جایگاه نهادها و سازمان های پژوهشی تاکید و عنوان کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ماهیت فعالیت خود ضمن تحقیق و پژوهش در حوزه های مختلف، با ایجاد پژوهشکده سیاست پژوهی، اهمیت لزوم بستر پژوهشی در حوزه سیاست گذاری  را یک اولویت قرار داده است.

مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به لزوم تقویت انگیزه خود پژوهشگران تاکید کرد و گفت: بخش دیگری که خبرنگاران می توانند پژوهشگاه را در زمینه اطلاع رسانی یاری کنند، افزایش انگیزه ، قدرت تفکر و خلاقیت پژوهشگران در عرصه پژوهشی و ارائه ایده در جهت کاربردی شدن آن است.

وی افزود: وجود دو مساله با عنوان نگاه بیرون به ما و نگاه خودمان به فعالیت های درون مجموعه سبب شد تا این هم اندیشی با صاحبان رسانه برگزار شود و از ایده ها و پیشنهادات آنها در جهت اهمیت موضوع پژوهش استفاده کنیم.

برگزاری تور بازدید از پژوهشکده های پژوهشگاه برای خبرنگاران، تسریع و سهولت دسترسی خبرنگاران به مجریان و مسئولان پروژه ها، تهیه گزارش های عینی و میدانی، تهیه و انتشار اخبار تولید شده توسط روابط عمومی در رسانه ها ، توجه و اهتمام به جایگاه واقعی روابط عمومی و ارتباط و تعامل آن با خبرنگاران، از مواردی بود که در این هم اندیشی به آن اشاره شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.