کدخبر :234486 پرینت
05 مهر 1398 - 19:09

وزیر صمت در حاشیه‌ی بازدید از کارخانه‌ی خدمات مخابراتی ارگ جدید:

خوشبختانه با ساخت مودم‌های ایرانی ارگ جدید، به خودکفایی رسیده‌ایم/ از توان کارخانه‌ی مخابراتی ارگ جدید برای تولید قطعات الکترونیکی خودرو استفاده شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از خط تولید مودم‌های ساخت داخل کارخانه‌ی خدمات مخابراتی ارگ جدید با نام تجاری U.TEL، عنوان کرد: خوشبختانه امروز می توانیم به این موضوع تاکید داشته باشیم که در ساخت مودم به خودکفایی رسیده‌ایم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر رضا رحمانی در برنامه‌ی بازدید خود از منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی ارگ جدید بم، ضمن حضور در کارخانه‌ی مخابراتی ارگ جدید و بازدید از خط تولید مودم‌های ساخت داخل این کارخانه با نام تجاری U.TEL، بیان کرد: نمودهایی از نهضت ساخت داخل را در بازدیدهای امروز دیدیم و می‌توانم اعلام کنم که در حوزه ساخت مودم به خودکفایی رسیدیم و اگر واحدهایی که در این حوزه بازدید کرده ام با تمام ظرفیت خود کار کنند دیگر نیازی به واردات این کالا نداریم.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کمبود قطعات الکترونیکی، مشکل صنعت خودروی کشور است، افزود: بخش عمده‌ی دپوی خودروها در پارکینگ خودروسازان ناشی از عدم واردات قطعات مورد نیاز الکترونیکی است که در بازدیدهای امروز شرکت‌هایی را دیدم که تولیدات مهمی داشتند و توافقاتی شد که این شرکت‌ها نیاز داخل را مرتفع کنند و این در راستای خودکفایی است.

وزیر صمت همچنین به دکتر فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو که او را در این بازدید همراهی می‌کرد،  پیشنهاد داد که با توجه به شرایط تحریم، از توان تولیدی کارخانه‌‌هایی همانند کارخانه‌ی مخابراتی ارگ جدید که سابقه‌ی تولید قطعات الکترونیکی مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور را دارد، برای تولید در این حوزه استفاده شود.

او با تاکید بر ضرورت جدی نگاه کردن به ساخت داخل، گفت: همه باید پای کار بیایند و این یکی از راهکارهای حفظ وضعیت موجود و رونق تولید است.

گفتنی است؛ مدیرعامل کارخانه‌ی مخابراتی ارگ جدید در بازدید وزیر صمت از خط تولید این کارخانه در حوزه‌ی تولید مودم، به سابقه‌ی همکاری و حمایت شرکت مخابرات ایران و همراه اول با این شرکت و توافقات اخیر با ایرانسل برای استفاده از مودم‌های ساخت داخل ارگ جدید اشاره کرد و از حمایت های صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت، تشکر نموده که بستر اشتغال را در این منطقه محروم ایجاد کرده است.

مهرداد میراسماعیلی همچنین با اشاره به سابقه‌ی این کارخانه در حوزه‌ی تولید قطعات الکترونیکی خودرو در سال‌های پیش با دارا بودن کلیه استانداردهای بین المللی حوزه خودرو و تولید الکترونیک،‌آمادگی خود را برای استفاده مجدد از خط تولید موجود برای ساخت قطعات الکترونیکی  خودروهای داخلی، اعلام نمود.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.