کدخبر :2272 پرینت
12 اردیبهشت 1391 - 10:27

اتصال 250 میلیون خانوار چینی به اینترنت باند پهن تا سال 2015

متن خبر

وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین چندی پیش اعلام کرد که تا پایان دوره دوازدهمین برنامه پنج ساله توسعه کشور (از سال 2011 تا سال 2015) بیش از 250 میلیون خانواده از اینترنت باند پهن استفاده می کنند.

به گزارش سیتنا به نقل از CRI، "میائو وی" وزیر صنایع و فناوری اطلاعات چین می‎گوید: در سال 2012، چین ضمن تقویت توانایی اتصال به شبکه اینترنت با باند وسیع، هدفی مبنی بر پوشش بیش از 50 درصد شبکه اینترنت را با سرعت 4 مگابایت تعیین کرده و بیش از 35 میلیون خانواده جدید به فیبر نوری متصل می شوند.

در سال های اخیر، بسیاری از کشورها با ایجاد تاسیسات جدید زیربنایی، برنامه و یا راهبرد گسترش اینترنت را با باند وسیع تنظیم کرده اند، این در شرایطی است که ساخت تاسیسات زیربنایی در این زمینه به عاملی مهم جهت بالا بردن توانایی رقابت ملی در جهان تبدیل شده است. چین از سال 2002 میلادی، راه اندازی باند وسیع را آغاز کرده و به سرعت به گسترش آن پرداخته است. با این حال، فاصله چین در این زمینه با کشورهای پیشرفته همچنان چشم گیر است.

اکنون توانایی پیاده کردن از شبکه اینترنت در چین تنها نصف سطح جهانی بوده و در این زمینه در مقام هفتاد و یکم در جهان قرار گرفته است. وزیر صنایع و فناوری اطلاعات چین در این باره با تاکید بر ضرورت توسعه باند وسیع گفت: کشور ما باید با نگاه راهبردی به گسترش باند وسیع اهمیت داده و از آن پشتیبانی کند. ما باید با تسریع ساخت تاسیسات زیربنایی مربوط، سکوی جدیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده و توانایی جامع رقابتی کشور را در درازمدت بالاتر ببریم.

بر اساس گزارش سیتنا، از راه اندازی باند وسیع در چین در سال 2002 تا پایان سال 2011، تعداد خانواده های استفاده کننده از باند وسیع به 156 میلیون رسیده و خانواده هایی که از باند وسیع با سرعت بیش از 2 مگابایت استفاده می کنند، 82 درصد کل استفاده کنندگان باند وسیع را تشکیل داده اند. همچنین 45 میلیون خانواده با فیبر نوری به شبکه اینترنت متصل شده اند.

از سال 2005 تاکنون، هزینه استفاده از باند وسیع در چین بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

 

میائو وی، در این باره تصریح کرد: تا پایان دوره دوازدهم برنامه توسعه پنج ساله کشور، تعداد خانواده های متصل شده با باند وسیع به بیش از 250 میلیون می رسد.


 

وی تاکید کرد: در سال جاری میلادی، چین ضمن بالا بردن توانایی اتصال به باند وسیع و افزایش میزان استفاده از آن، به کاهش هزینه ها نیز می پردازد.

میائو وی گفت: در سال 2012، چین ضمن تقویت توانایی اتصال به شبکه اینترنت با باند وسیع، هدفی مبنی بر پوشش بیش از 50 درصد شبکه اینترنت با سرعت 4 مگابایت تعیین کرده و بیش از 35 میلیون خانواده جدید را با فیبر نوری به این شبکه متصل می کند.

وزیر صنایع و فناوری اطلاعات چین ادامه داد: برای تحقق این اهداف 8 طرح از جمله اتصال فیبر نوری به مسکن ها و همچنین اتصال باند وسیع در روستاها و نهادهای غیر انتفاعی تدوین و اجرا می شود.

وی توضیح داد: طبق برنامه توسعه صنعت اطلاع رسانی، در دوران دوازدهمین برنامه توسعه پنج ساله کشور، تا پایان این دوره تعداد خانواده های استفاده کننده از باند وسیع به 250 میلیون و سرعت متوسط اینترنت در هر خانواده شهری به بیش از 20 مگابایت و سرعت آن در هر خانواده روستایی به 4 مگابایت می رسد."
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.