کدخبر :225486 پرینت
01 اسفند 1397 - 20:59

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

مهاجرت به IPv6 از الزامات ورود به عصر اینترنت اشیاء و دنیای به هم متصل است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی برای ورود به عصر جدید را از ضروریات پیاده سازی ipv6 دانست و گفت: اتمام فضای آدرس های ipv4 و ظهور تکنولوژی های نوین و افزایش تعداد تجهیزات متصل به اینترنت از عمده دلایل استفاده از استانداردهای ipv6 است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، امیر ناظمی، در همایش مهاجرت به ipv6 که در سالن همایش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با تأکید بر ضرورت استفاده از ترافیک بر روی ipv6 گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌عنوان متولی و رگلاتور این حوزه و بر اساس اسناد بالادستی نقش برنامه‌ریزی و مهیاسازی فضا برای گذار از ipv4 به نسخه 6 را بر عهده دارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران اتصال و ارتباط داده‌ها و تجهیزات مختلف به همدیگر را از ویژگی‌های مشترک عصر حاضر برشمرد و گفت: زنگ هشدار اتمام فضای آدرس‌های ipv4  به صدا درآمده است  و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال 2020 تعداد 50 میلیارد دستگاه با یکدیگر اتصال برقرار خواهند کرد و این در حالی است که کل ظرفیتی که می‌توان با استاندارد ipv4 ایجاد کرد فقط 3/4 میلیارد است.

وی با اشاره به وضعیت ipv6 در جهان  که بر اساس گزار ش جامعه اینترنت (ISOC) منتشرشده است، گفت: بیش از 25 درصد از تجهیزات شبکه اینترنت با ipv6 به شبکه متصل شده‌اند و 49 کشور 5 درصد از ترافیک شبکه خود را از طریق ipv6 ارائه می‌دهند و در برخی از کشورهای پیش رو نظیر هند 41 درصد از کاربران ترافیک خود را از طریق ipv6 ارسال و دریافت می‌کنند و اغلب تأمین‌کنندگان موبایل تجهیزات خود را به این ورژن مجهز نموده‌اند.

وی در ادامه تغییر در استانداردها را از ضروریات این حوزه عنوان کرد و افزود: زمانی که یک پارادایم تغییر می‌کند خیلی از موارد نیز هم‌جهت و در راستای آن تغییر می‌کند و ما در حال گذر به سمت اینترنت اشیا و دنیای به‌هم‌پیوسته تجهیزات اینترنتی به سر می‌بریم و می‌بایست بستر زیرساختی این تغییرات را فراهم نماییم.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به وظایف و رسالت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت : مجموعه مدیران و کارشناسان این سازمان آمادگی کامل دارند تا به سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی که تمایل به استفاده از استاندارد ipv6 رادارند آموزش و مشاوره ارائه نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.