اتحادیه کسبوکارهای فضای مجازی؛ مرجع مجوزدهی برای فروش آنلاین طلا
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: هیچ مرجعی طبق قانون، جز جایی که درگاه ملی مجوزها مشخص کرده، حق مجوزدهی ندارد و در خصوص فروش طلا در فضای مجازی، اتحادیه کسبوکارهای فضای مجازی مرجع مجوزدهی است.
به گزارش سیتنا، امین کلاهدوزان ضمن حضور در میزگرد روزنامه فرهیختگان، گفت: در سالهای گذشته ضوابط مربوط به فروش طلا در فضای مجازی تدوین و در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد.
وی در ادامه، تصریح کرد: از آن زمان این مسیر بهطور رسمی باز شد و دیگر مسیر جدیدی به شمار نمیآید و آنچه در سالهای اخیر بهویژه در ماههای گذشته شاهد آن بودهایم افزایش تقاضا برای خرید طلاست که این تقاضا به دلیل تمایل مردم به حفظ ارزش داراییها و پول خود شکل گرفته است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با اشاره به دلایل افزایش تقاضا برای خرید طلای آبشده، گفت: بهعبارتدیگر افراد به دنبال تبدیل داراییهای خود به اشیا باارزشی هستند که در طول زمان از ارزش آنها کاسته نشود و به همین دلیل اقبال به خرید طلا اعم از طلای خام (طلای آبشده) یا طلای زینتی و زیورآلات، افزایش یافته است.
وی، اظهار داشت: از نظر قوانین و مقررات، این فعالیت تحت نظارت نظام صنفی تنظیم شده و در حال حاضر نیز بهطور مستمر در حال اجراست.
کلاهدوزان با اشاره به درگاه ملی مجوزها، گفت: هیچ مرجعی طبق قانون، جز جایی که درگاه ملی مجوزها مشخص کرده، حق مجوزدهی ندارد و در این موضوع خاص، اتحادیه کسبوکارهای فضای مجازی مرجع مجوزدهی برای فروش آنلاین طلا و مصنوعات طلاست.
وی در ادامه، افزود: این نکته حائز اهمیت است که در کشور، مجوزدهی در این زمینه تنها از طریق درگاه ملی مجوزها انجام میشود، در نتیجه عضویت در یک انجمن یا تشکل، بهخودیخود به معنی دریافت مجوز فعالیت نیست.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید