کدخبر :2242 پرینت
10 اردیبهشت 1391 - 10:56

دانشجوی کینه توز عامل انتشار تصاویر خانوادگی استاد در اینترنت

متن خبر

پلیس فتا هشدار داد: هیچ گاه اطلاعات و فیلم‌های شخصی خود را در سیستم‌های رایانه‌ای خود در دسترس قرار ندهید و و یا از برنامه‏ی رمزگذاری استفاده نمایید.

 

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان البرز، گفت: پیرو شکایت یکی از اساتید دانشگاهی استان مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی وی در اینترنت، بلافاصله مأمورین اقدامات خود را آغاز نمودند. بدواً مشخص شد که تصاویر خانوادگی شاکی که بر روی سیستم وی بوده، سرقت و یا هک شده و تمامی آنها در یکی از شبکه‌های اجتماعی در اختیار دیگران قرار گرفته است.

 

طی تحقیقات انجام گرفته مأمورین احتمال سرقت اطلاعات را توسط یکی از دانشجویان داده و پس از بررسی‌های فنی و تخصصی بلافاصله دانشجوی مربوطه را دستگیر نمودند.

 

متهم پس از رویت ادله و مدارک کافی به جرم خود اعتراف و اظهار داشت: هنگامی‏که استاد به وسیله لپ تاپ در دانشگاه تدریس می‌نمود، به دلیل اینکه کینه‌ای از او داشتم عکس‌های خانوادگی او را سرقت نموده و تمامی آنها را در اینترنت منتشر نمودم.

 

پلیس فتا هشدار داد: که هیچ گاه اطلاعات و فیلم‌های شخصی خود را در سیستم‌های رایانه‌ای خود در دسترس قرار نداده و حتی الامکان این اطلاعات را در جای دیگری ذخیره نموده و یا از برنامه رمزگذاری استفاده نمایید تا دچار اینگونه مشکلات نشوید و در صورتی‏که این اطلاعات را در شبکه‏های اجتماعی می‌گذارید نسبت به تنظیم محرمانگی آن دقتکنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.