اقدام غیرحرفهای پست بانک در مسدودسازی حساب مشترکان/ پست بانک بعد از پایان مهلت بانک مرکزی از خواب بیدار شد و حساب ها را بست/ بانکی که مدعی تخصصی شدن است در مقدمات ارتباط با ارباب رجوع مانده است// حساب مشترکان موقتا تا 18 مردادماه فعال شد
پست بانک در اقدامی غیرحرفهای و بدون اطلاع رسانی قبلی، به بهانهی نقص اطلاعات هویتی، نسبت به مسدودسازی حساب تعدادی از مشترکان اقدام کرده است.
به گزارش خبرنگار سیتنا، پست بانک بدون اطلاع رسانی قبلی با ارسال پیامکی به تعداد زیادی از مشترکان از مسدودسازی حساب شان به دلیل نقص اطلاعات هویتی خبر داده است؛ حال آنکه اگر این بانک به دنبال بروز کردن اطلاعات هویتی مشترکانش بود نخست باید نسبت به ارسال پیامک اطلاع رسانی به مشترکانش اقدام می کرد و برای آنها فرصتی تعیین می کرد تا در بازهی زمانی مشخص به شعب پست بانک مراجعه کنند و پس از آن در صورت عدم حضور مشترکان، نسبت به مسدودسازی حساب ها اقدام می کرد، اما مسدودسازی حساب مشترکان همزمان با ارسال پیامک مراجعه به شعبه، اقدامی غیرحرفه ای تلقی می شود و باعث بروز مشکل برای تعداد زیادی از مشترکان شده است.
در همین حال، سایت پست بانک در توضیحی که در خروجی سایتش قرار داده نوشته است که "ضمن پوزش و عذرخواهی از مشتریان محترم پست بانک ایران بابت مسدودشدن برخی از حسابها، به اطلاع میرساند؛ این اقدام در راستای الزام بانک مرکزی مبنی بر تکمیل اطلاعات هویتی حسابهای اشخاص طی بخشنامه شماره 97/37641 مورخ 97/2/10 در خصوص ممنوعیت ارائه خدمات بانکی از طریق سامانههای بانک مرکزی(ساتنا، پایا، سپام و...) به مشتریان فاقد شناسه شهاب تا پایان تیرماه بوده است."
در توضیح این بانک ادعا شده است که از تاریخ مذکور این مهم به صورت مکرر طی پیامک به مشترکان اطلاع رسانی شده اما تاکنون اقدام برای تکمیل اطلاعات ننمودهاند؛ اما عجیب آنکه مشترکان تاکید دارند که طی این مدت اطلاع رسانی توسط این بانک صورت نگرفته است و این بانک صرفا پس از پایان مهلت بانک مرکزی نسبت به مسدودسازی حساب ها اقدام کرده است.
حساب مشترکان موقتا تا 18 مردادماه فعال شد/ مشترکان به شعبه های پست بانک مراجعه کنند
ساعاتی پس از انتشار این خبر در خصوص مسدودشدن برخی از حسابهای اشخاص، پست بانک با انتشار اطلاعیه ای تاکید کرد: حساب های مذکور به صورت موقت تا تاریخ 18 مردادماه سال جاری فعال شده و از این تاریخ به بعد و در صورت عدم تکمیل نمودن اطلاعات هویتی اشخاص، حساب آنان مسدود می شود.
بر این اساس آن دسته از صاحبان حساب هایی که اطلاعات هویتی آنان کامل نمی باشد ملزم هستند تا تاریخ مذکور با مراجعه به نزدیکترین شعبه پست بانک ایران در سراسر کشور نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند. ضمناً اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی شامل؛ نام پدر، کدملی، شماره شناسنامه، محل تولد و تاریخ تولد و اشخاص حقوقی نیز شامل مشخصات قانونی مشابه آن میباشد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید