کدخبر :200870 پرینت
02 خرداد 1396 - 13:41

با عقد قرارداد بین سازمان رسانه‌ای صبا و اپراتور IPTV آسمان؛

پخش زنده‌ی برنامه‌های شبکه‌ی ماهواره‌ای هدهد بر بستر IPTV میسر شد

به موجب عقد قرارداد فیمابین سازمان رسانه‌ای صبا (شبکه جهانی هدهد) و شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان (اپراتور IPTV و OTT کشور)، امکان پخش زنده‌ی برنامه های شبکه‌ی ماهواره‌ای سه زبانه هدهد بر بستر اینترنت (IPTV آسمان) میسر شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "احسان حلمی" مدیرعامل سازمان رسانه‌ای صبا (شبکه جهانی هدهد) در مراسم امضای قرارداد با شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان برای پخش برنامه‌های این شبکه بر بستر IPTV آسمان، گفت: شبکه هدهد عربی زبان در دفتر بیروت پایتخت لبنان در سال 2010، شبکه فارسی زبان آن در سال 2012 در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان و شبکه انگلیسی زبان در سال 2016 در لندن پایتخت انگلیس راه اندازی شد.

وی هدف از راه اندازی این شبکه را ارائه‌ی محتوای مطلوب به کودکان و نوجوانان شیعه در همه‌ی جهان و نسل دوم و سوم مهاجران ایرانی خارج از کشور اعلام کرد و گفت: در حوزه‌ی تولید محتوای حوزه‌ی کودک احساس نیاز کردیم و به این دلیل در این زمینه وارد شدیم.

حلمی یادآور شد: معتقدیم تعداد ساعتی که برنامه می سازیم مهم نیست بلکه مهم این است که از چه ابزاری برای رساندن صدایمان به جهان استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه این شبکه روی ماهواره قابل دریافت است، افزود: بعد از چندین سال فعالیت در این بستر، دنبال رسانه های جدید در بسترهای دیجیتال مانند «IPTV» و «OTT» بودیم و به این منظور با شرکت آسمان به عنوان یکی از اپراتورهای این حوزه همکاری را آغاز کردیم.

حلمی تاکید کرد: با افزودن بستر ارائه‌ی محتوای شبکه‌ی هدهد، خانواده ها با استفاده از فضای دیجیتال می توانند برنامه های این شبکه را در فضای سالم تری ببینند.

در ادامه دکتر "محسن احمدی" مدیرعامل شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان نیز، گفت:    شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان که دارای پروانه موقت فعالیت اپراتور خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتیIPTV و یا OTT از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، خدمات پخش زنده، ویدیو و صوت درخواستی و آموزش مجازی و مجموعه ای از خدمات ارزش افزوده مانندبازی و سرگرمی، سلامت، تجارت الکترونیک و بانکداری و همچنین سایر خدمات دیگر مبتنی بر پروتکل اینترنت را برای کاربران فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان تاکید کرد: دسترسی به محتوای ارائه شده بر بستر IPTV به صورت آزمایشی آغاز شده است و از اواسط تیرماه تیرماه و همزمان با عید سعید فطر بهره برداری عمومی میسر خواهد بود.

احمدی ادامه داد: با توجه به بستر فراهم شده، خدمات و محتواهای مورد نظر را در اختیار عموم قرار خواهیم داد که پنج روش برای دسترسی به محتوای ارائه شده بر بستر IPTV شرکت ما وجود دارد که ثبت نام کاربران برای این بسترهای پنجگانه از طریق آدرس www.Fam.ir از اواسط تیر ماه انجام می شود.

وی در مورد همکاری های شبکه هدهد و شرکت آسمان نیز توضیح داد: با توجه به اهمیت حوزه‌ی کودک و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی، این همکاری مشترک با مجموعه‌ی هدهد در نظر گرفته شده است، که تولیدات مشترک در حوزه‌ی کودک و خردسال را نیز از تابستان سال جاری آغاز می کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.