کدخبر :197441 پرینت
20 اسفند 1395 - 20:36

دکتر واعظی در شورای اداری شهرستان تایباد:

الان می توانیم شبکه ملی اطلاعات را از دسترس اینترنت بین الملل جدا کنیم

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در مورد حفظ امنیت ارتباطات، گفت: بعد از ١۴ سال شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کردیم و الان ۵٠ میلیون نفر بر بستر همین شبکه برای سهام عدالت وارد شدند و این شبکه از نظر امنیت به گونه ای است که هر لحظه می توانیم آن را از دسترس اینترنت بین الملل جدا کنیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات، دکتر محمود واعظی در شورای اداری شهرستان تایباد در نقطه مرزی با افغانستان با اشاره به وحدتی که میان اهل سنت و شیعه در این شهر وجود دارد، گفت: همه ما یک خانواده هستیم و یک دین و یک قران و یک پیامبر داریم و از هم جدا نیستیم و دشمنان می خواهند این وحدت و صمیمیت را از میان ببرند ولی بخاطر اینکه بتوانیم پیشرفت کنیم باید اختلافات مان را چه میان شیعه و سنی و چه میان شیعه و شیعه از میان ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سایه صمیمت می توانیم همه مشکلات را راحت تر حل کنیم، تصریح کرد: بخاطر دارید که در چه شرایطی دولت را تحویل گرفتیم و چقدر مشکلات وجود داشت و می دانید که دولت چه گرفتاری هایی در داخل و خارج داشت و بر خلاف دولت قبل بنا به فرافکنی نداشتیم چراکه مردم برای حل همین مشکلات به اقای دکتر روحانی رای دادند و بر همین اساس آرام آرام یکی پس از دیگری مشکلات حل شد.

وی با اشاره به مشکلاتی همچون محدودیت در فروش نفت و انتقال پول آن به داخل افزود: با وجود این مشکلات در ماه گذشته ٢ میلیون و ٨۵٠ هزار بشکه در روز نفت فروختیم که پول آن نیز دست خودمان است و علاوه بر آن سهمیه ایران را در اوپک به قبل از تحریم ها باز گردانیم و علاوه بر آن بازارهای صادراتی خودمان را پیدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هیچ مساله ای بدون حضور ایران در منطقه حل نمی شود و طوری شده آنهایی مه تا دیروز صحبت از ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی می کردند امروز بحث شان این است که اگر ایران نبود نمی توانستیم با تروریسم مقابله کنیم و همین نعمت امنیت را باید قدر بدانیم چرا که بانگاهی به کشورهای پیرامون ما همچون ترکیه، پاکستان و افغانستان می بینیم که چقدر نا امنی، اقتصاد و گردشگری آنها را به هم ریخته است که باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم که کشور به گونه ای اداره می شود که براحتی می توانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه وارد فاز جدیدی از تحول اقتصادی شدیم، اظهار کرد: امسال خوشبختانه همه شاخص های اقتصادی مثبت شده و اقتصاد و صنعت و کشاورزی رشد داشته  بطوریکه انشااله سال ٩۵ را با رشد اقتصادی ۵ تا ۶ درصد به پایان می بریم که این خبر خوبی است برای کشور که تورم ۴٠ درصدی به ٨.۶ درصد رسانده و در عین حال امسال بیش از ٧٠٠هزار شغل را بوجود آوردیم که این نوید خوبی است برای سال و سال های آینده.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه ممکن است موضوعاتی را بتوان با سخنرانی و تفاهم حل کنیم گفت: اما موضوع معیشت و اشتغال اینطور نیست لذا دولت توجه جدی را به این دو امر دارد و می دانیم تا وقتی امنیت سرمایه گذاری بوجود نیاوریم شغل بوجود نمی آید و اقتصاد شکوفا نمی شود و تحولی نیز در معیشت مردم رخ نمی دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره ای کرد به سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ فرمودند و گفت: کار باید توسط مردم و بخش خصوصی انجام شود و دولت از تصدیگری دست بکشد و خود را چابک سازد و بیشتر نقش سیاستگذاری ؛ هدایت، حمایت و نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به استقرار دولت الکترونیک، افزود: فکر می کنیم مردم برای گرفتن مجوز باید از خانه اقدام کنند تا در یک روند شفاف به صورت تاملی مجوزها ارایه شود و بر همین اساس علاقه داشتیم که فاز اول دولت الکترونیک را در اسفند ماه باتوجه به اینکه کار بزرگی برای آن انجام شده بود را با حضور رییس جمهوری افتتاح کنیم که به نظر می رسد این کار در فروردین ماه انجام شود.

وی در مورد تامین امنیت مرزها تصریح کرد: به هر حال تمام تئوری های بین المللی و روابط بین الملل اثبات کرده که امنیت را حضور مردم در مرزها بوجود می آورد و هرچه نیروی نظامی در مرز مستقر کنیم همه هزینه است و بدون حضور مردم نمی توان به راحتی مرزها را اداره کنیم چرا که وقتی مردم راضی باشند هر نفر یک سرباز است و بر همین اساس دولت معتقد است که ایران فقط تهران نیست و استان هم فقط مرکز استان نیست و باید به شهرهای مختلف برویم و جاهای کمتر برخوردار و یا جاهاییکه مورد بی مهری واقع شدند و یا به دلیل شرایط جغرافیایی رشد نکرده اند ، باید فضایی ایجاد کنیم که رونق اقتصادی بوجود آید و شغل بوجود بیاوریم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در مورد حفظ امنیت ارتباطات گفت: بعد از ١۴ سال شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کردیم و الان ۵٠ میلیون نفر بر بستر همین شبکه برای سهام عدالت وارد شدند و این شبکه از نظر امنیت به گونه ایست که هر لحظه می توانیم آنرا از دسترس اینترنت بین الملل جدا کنیم.

دکتر واعظی همچنین با اشاره به اینکه آزادی دسترسی آزاد به اطلاعات از اعتقادات دولت دکتر روحانی بوده و هست که فشارهایی را نیز در این رابطه تحمل کرده، اظهار کرد: تا جایی که به امنیت کشور لطمه ای وارد نشود و بتوان آن را حفظ کرد، آزادی انتشار عقیده باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توضیح فعالیت در مورد تشعشعات و امواج رادیویی و پارازیت که می تواند برای سلامتی مضر باشد اظهار کرد: ۶ نفر از اعضای هیات دولت برای این موضوع دور هم جمع شدند و و انواع اقسام خسارات را بررسی کردیم و نامه ای به رییس جمهوری نوشتیم. ضمن اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در کل کشور رصد می کند و هرجا موردی ببیند با آن برخورد می کند.

وی در مورد وضعیت زیرساخت شهرستان تایباد اضافه کرد: طی دو سه سال گذشته نسبت به قبل از آن شبکه انتقال این شهرستان چهار برابر و شبکه IP آن سه برابر شده است.  ضمن اینکه ٢٠٠ کیلومتر فیبرنوری کشیده شده است و در این سفر نیز نسل سوم و چهارم تلفن همراه در شهرستان تایباد به بهره برداری رسید.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اعلام اینکه تا پایان کار دولت در شهریور ماه شبکه انتقال تایباد سه برابر و شبکه IP آن دو برابر نسبت به وضعیت کنونی اضافه می شود، تصریح کرد: ضمن اینکه به ١٩ روستای دیگر اینترنت وصل می شود و ٢٠۵ کیلومتر نیز فیبر نوری از تایباد به تربت جام، از تایباد به تربت حیدریه و از تایباد به دوغارون تا پایان کار دولت احداث می شود که هم اکنون پیشرفت ۵٠ درصدی دارد. علاوه بر آن هر نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.