کدخبر :196 پرینت
03 شهریور 1390 - 11:17

استعفای استیو جابز از مدیرعاملی شرکت اپل

متن خبر

استیو جابز، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اپل از سمت خود استعفا داد تا از این پس به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت، به فعالیت خود در اپل ادامه دهد.

به گزارش سازمان خبری سیتنا، از این پس تیم کوک، یکی دیگر از مدیران ارشد شرکت اپل، جایگزین جابز خواهد شد. جابز که سالهاست به بیماری های مختلفی از جمله سرطان لوزالمعده مبتلا است و اخیرا نیز تحت عمل پیوند کبد قرار گرفت، در استعفانامه خود خطاب به شرکت اپل و دوست داران محصولات اپل نوشته است: «من همیشه گفته بودم که اگر روزی فرا رسد که من نتوانم از پس وظایف مدیرکلی شرکت اپل و انتظارات برآیم، خود اولین کسی خواهم بود که به شما اطلاع دهم. متاسفانه، این روز فرا رسیده است.»

جابز در این نامه از هیات مدیره شرکت اپل خواسته «اگر صلاح می بینند» او را به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب کرده، و تیم کوک را به عنوان جایگزین او برگزینند.

استیو جابز در سال ۱۹۷۶ شرکت اپل را بنیانگذاری کرد. او در سال ۱۹۸۴ توسط هیات مدیره اپل، از این شرکت اخراج شد. با خروج جابز از شرکت اپل، این شرکتِ تولید محصولات کامپیوتری، با مشکلات فراوانی روبرو شد و تا مرز ورشکستگی پیش رفت.

با بازگردانده شدن جابز به اپل در سال ۱۹۹۷، این شرکت بار دیگر رشد پیدا کرد تا حدی که در سال جاری، به عنوان با ارزشترین شرکت جهان و بزرگترین شرکت فناوری جهان، شناخته شد. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.