کدخبر :189375 پرینت
12 مرداد 1395 - 16:09

الزام ارائه‌دهندگان اینترنت به راه‌اندازی سامانه‌ی هوشمند کیفیت سرویس

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، تاکید کرد: در کنار راه‌اندازی سامانه هوشمند اندازه‌گیری و کیفیت سرویس در شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای دیگری که در زنجیره ارائه خدمات به کاربران قرار دارند نیز باید این سامانه‌ها را ایجاد کنند تا نظارت آنلاین بر تمامی زنجیره خدمات محقق شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی‌اصغر عمیدیان که در مراسم رونمایی از سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور سخن می‌گفت، با اشاره به مطلب فوق افزود: این سامانه براساس استانداردهای اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور (ITU) و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با کمک مشاوران مختلف در رگولاتوری طراحی شده و در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار جهت پیاده‌سازی و اجراست.

وی گفت: سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی شبکه ارتباطات زیرساخت کشور نیز که امروز رونمایی شد در پی ابلاغ مصوبه شماره ۲۲۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طراحی و پیاده‌سازی شده است. و این مصوبه به منظور تعیین چارچوب شاخصهای استاندارد کیفیت خدمات در بخش ارتباطات داده در حوزه شبکه تصویب و براساس آن ضوابط و چارچوب موافقتنامه‌های سطح خدمت (SLA) در داخل شبکه زیرساخت کشور برای ارائه خدمات مبتنی بر IP تعیین شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، میزان تاخیر در سرویس، گمشدگی بسته‌ها، نوسانات تاخیر و مدت زمان رفع خرابی را از جمله شاخصهای تعیین شده در مصوبه عنوان کرد و گفت: اختلال در هر یک از این پارامترها که باعث عدم دسترسی یا کاهش کیفیت خدمت شود مشمول جریمه می‌شود.

عمیدیان تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، سهم هر لایه از شبکه در زنجیره تامین خدمات به کاربران مشخص بوده و اشکالات پیش آمده در هر بخش قابل نظارت و رصد کردن است.

وی افزود: با نظارت آنلاین بواسطه سامانه اندازه‌گیری و پایش کیفی، تمامی زنجیره ارائه خدمت مورد ارزیابی قرار گرفته و در نتیجه افزایش کیفیت سرویس به کاربران نهائی را به دنبال دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه با طراحی و راه‌اندازی این سامانه‌ها مردم می‌توانند خدمات خود را پایش کنند تا سرویس متناسب با هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اند، دریافت کنند و در کنار راه‌اندازی این سامانه در شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای دیگری که در زنجیره ارائه خدمات به کاربران قرار دارند نیز باید این سامانه‌ها را ایجاد کنند تا نظارت آنلاین بر تمامی زنجیره خدمات محقق شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.