کدخبر :187564 پرینت
08 خرداد 1395 - 13:55

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت:

باید روابط عمومی‌ها در مواجهه با تغییر سبک زندگی ایرانی برنامه‌ریزی کنند

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، گفت: دولت فارغ از دیدگاه های انقباضی و انبساطی به حوزه ارتباطات که منفعلانه هستند، نگاه علمی منطبق بر تحولات ارتباطی و نیازهای فرهنگی، دینی، جامعه اسلامی- ایرانی اتخاذ کرده است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، علیرضا معزی، در سومین همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به رتبه بندی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در سال جاری، گفت: روابط عمومی وزارت ارتباطات در برآوردهای دو سال گذشته جزو وزارت خانه های فعال و تلاش گر در حوزه ارتباطات بوده است و امیدواریم با توجه به دیدگاه وزیر ارتباطات و رئیس مرکز روابط عمومی این رویکرد ادامه یابد.

معزی به نگاه کلان دولت به حوزه ارتباطات اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباطات در زندگی روزمره تاثیر به سزایی دارد و نگاه به پیشینه این وزارتخانه به ویژه تغییر نام آن نشاندهنده میزان تاثیر این حوزه بر زندگی افراد بوده است.

وی در عین حال، تغییر نام این وزارتخانه را موجب فراگیری ماموریتهای آن برشمرد و افزود: تبدیل وزارت ارتباطات از یک وزارت خانه فنی و خدماتی به یک وزارت خانه راهبردی وظیفه روابط عمومی های این حوزه را سنگین تر کرده است.

معزی از اتخاذ برخورد منطقی توسط دولت یازدهم نسبت به حوزه ارتباطات خبر داد و افزود: دولت فارغ از دیدگاه های انقباضی و انبساطی به حوزه ارتباطات که منفعلانه هستند، نگاه علمی منطبق بر تحولات ارتباطی و نیازهای فرهنگی، دینی، جامعه اسلامی- ایرانی را اتخاذ کرده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این که فعالیت های مشترک روابط عمومی ها در وزارت ارتباطات معنای جدیدی می یابد، خاطر نشان کرد: با توجه به نوع و گستره خدماتی که این وزارتخانه به مردم می دهد، وظایف روابط عمومی های آن هم فاصله قابل توجهی با دیگران خواهد یافت.

معزی ادامه داد: وزارت ارتباطات با درک منطقی این حوزه باید برای افزایش کیفیت زندگی، از این فضا بهره گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحول نوع نگاه رسانه در جامعه اظهار داشت: دبیر خانه شورای اطلاع رسانی دولت به عنوان دستگاه سیاستگذار و هماهنگ کننده سیاستهای ارتباطی دولت وظیفه سنگینی در این زمینه دارد.

معزی همچنین با اشاره به تغییر سبک زندگی ایرانی، گفت: باید روابط عمومی ها نسبت به این تغییرات برنامه ریزی کنند تا توسعه متوازن در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شاهد باشیم.

وی خواستار معرفی خدمات نه تتها از لحاظ فنی بلکه از لحاظ فرهنگی شد و گفت: استفاده درست و منطقی از حوزه ارتباطات و فهم دقیق آن از نظر فرهنگی، به تنهایی وظیفه وزارت ارتباطات نیست و آگاهی بخشی به جامعه از وظایف ما هم به شمار می رود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.