کدخبر :181293 پرینت
15 مهر 1394 - 16:11

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران:

رشد 100 درصدی ضریب نفوذ گوشی هوشمند در سال جاری/ رشد 0.15 درصدی GDP با خدمات رایانش ابری

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: استفاده از رایانش ابری می تواند طی یک سال موجب رشد 0.15 درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) در کشور شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس خسرو سلجوقی در همایش "آینده طراحی وب" اظهارداشت: خدمات رایانش ابری با قابلیت های فراوانی که در اختیار مخاطبان قرار می دهد، می تواند موجب انفجار در حوزه کارآفرینی شود.

وی با اشاره به ویژگی های خدمات رایانش ابری خاطرنشان کرد: رایانش ابری امکان به اشتراک گذاری امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری خدمات را فراهم می کند که نقش اساسی در کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و افزایش قدرت رقابت در سطح جهانی فراهم می کند.

وی افزود: همچنین خدمات رایانش ابری علاوه بر تاثیر در تولید ناخالص داخلی، نقش مهمی در تولید اشتعال دارد به طوری که هم اکنون حدود 0.5 درصد از نیروهای کار فاوا در این بخش مشغول به کار هستند.

خسرو سلجوقی با اشاره به دیگر فرصت های موجود در سطح بین المللی تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجان شده، برآورد اشتغال نیروی انسانی تا سال 2045، حدود سه درصد در کشاورزی، چهار درصد در صنعت و 93 درصد در حوزه خدمات خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، رشد فزاینده گوشی های هوشمند در سطح جهان موجب شده تا خدمات اینترنتی به دل روستاها نیز نفوذ کرده و امکان سرویس دهی به اقشار مختلف فراهم شود.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص شرایط داخلی نیز گفت: در سال گذشته بیش از 22 میلیون گوشی هوشمند در اختیار مخاطبان قرار گرفته که بر اساس پیش بینی ها این رقم تا پایان سال جاری به 40 میلیون عدد خواهد رسید که بیانگر وجود بازار بسیار مناسب برای عرضه خدمات است.

وی ادامه داد: وجود نیروی کار جوان و تحصیلکرده، تولید محتوای بومی و تولید داده های مکان محور از جمله فرصت هایی است که در کشور به منظور توسعه خدمات و سرویس های ارتباطی در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: تامین امکانات زیرساختی و کاهش هزینه های تولید محتوا، از جمله اقدام هایی است که می تواند در جهت حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا عملیاتی شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.