کد مطلب: 

180165
رئیس رگولاتوری در مراسم ارتقاء پروانه‌ی رایتل به نسل چهارم:

شبکه‌ی نسل چهارم رایتل از تهران، کرج و کیش آغاز می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: در کمیسیون تنظیم مقررات به رایتل اجازه داده شد به نسل 4 یا LTE ارتقا پیدا کند و برای شروع کار در شهرهای تهران، کرج و کیش شبکه راه‌اندازی کند و در ادامه همه‌ی کشور را تحت پوشش قرار دهد.
شبکه‌ی نسل چهارم رایتل از تهران، کرج و کیش آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علی اصغر عمیدیان، در مراسم رونمایی از ارتقاء پروانه‌ی شرکت خدمات ارتباطی رایتل به نسل چهارم، گفت: طبق ماده 46 برنامه پنجم باید خدمات باند پهن به صد در صد کسب و کارها و 60 درصد خانوارها تعلق گیرد.

وی ادامه داد: همچنین طبق حکم مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و تاکید ریاست جمهوری در سال 93 ، در 27 اردیبهشت وزارت ارتباطات موظف شد خود را برای ارائه خدمات باند پهن به آحاد مردم آماده کند. به همین منظور طرح ملی باند پهن انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این طرح ملی لازم است در بررسی های اول شکل توسعه باند پهن و خدمات چند رسانه ای برای هر کس در هر زمان و هر کجا مشخص شود.

وی به ایجاد ارزش افزوده در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی و خدمات اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت ارزش افزوده 39 درصد و اشتغال 34/5 درصد است. در بخش کشاورزی ارزش افزوده 11/5 درصد و اشتغال ایجاد شده 17/5 درصد است، اما در بخش خدمات که ICT در این دسته قرار می گیرد، ارزش افزوده 52/5 درصد و اشتغالی که می تواند ایجاد کند 48 درصد است. به همین منظور برنامه ملی توسعه پهن باند کشور به شکل سند تنظیم و برنامه ریزی جهت تحقق آن انجام می شود.

عمیدیان با بیان اینکه باید سیر تکاملی طرح ملی پهن باند براساس تکنولوژی دنیا برنامه ریزی و بومی سازی شود، افزود: باید شرایط گذشته، حال و آینده را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در نسل اول باند پهن ADSL و 3G رایتل به عنوان اولین اپراتور ورود پیدا کرد و همچنین در نسل 2 باند پهن یا نسل چهارم موبایل نیز رایتل ورود پیدا کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: نسل چهارم موبایل موجب ایجاد سرویس های تعاملی در زمینه آموزش، پزشکی، از راه دور و ورزش و سرگرمی و تلویزیون های نسل آینده می شود.

وی به پیش بینی آینده خدمات موبایل سال 2020 به 9179 میلیارد مشترک موبایل اشاره کرد و گفت: در سال 2013 تعداد 256 شبکه LTE در سراسر دنیا راه اندازی شده که تا سال 2017 این تعداد به 508 کشور خواهد رسید.

عمیدیان اظهار کرد: ضریب نفوذ پهن باند در کشورهای در حال توسعه 21 و در کشورهای توسعه یافته 84 و میانگین آن 32 است.

وی ادامه داد: در طرح ملی باند پهن باید توجه شود ثروت واقعی کشور که دیتا و اطلاعات است چطور ذخیره و پردازش شود و مسیرهای رشد جامعه را فراهم آورد.

عمیدیان تصریح کرد: در کمیسیون تنظیم مقررات به رایتل اجازه داده شد به نسل 4 یا LTE ارتقا پیدا کند و برای شروع کار در شهرهای تهران، کرج و کیش شبکه راه‌اندازی کند و در ادامه همه‌ی کشور را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-31 14:53

افزودن دیدگاه جدید