کدخبر :179727 پرینت
23 مرداد 1394 - 00:59

وزیر ارتباطات در دیدار با فعالان حوزه‌ی ICT استان خراسان شمالی:

بخش خصوصی باید سه تا چهار برابر بخش دولتی سرمایه‌گذاری کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با نخبگان و فعالان حوزه ICT استان خراسان شمالی، ارتباطات و فناوری اطلاعات را توانمند ساز تمام بخش ها برشمرد و گفت: وظیفه اصلی ما در کشور توسعه زیرساخت ها در تمامی بخش هاست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی با تاکید بر جبران عقب افتادگی ها در سال گذشته، گفت: باید زیرساخت ها به گونه ای توسعه یابد تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.

وی اولویت سال جاری را بحث تولید محتوا و ارایه خدمات متعدد دانست و افزود: نوشتن نرم افزارهای کاربردی نیز از برنامه های ما در این سال است و از این رو، در حال تقویت ارتباط با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری هستیم.

دکتر واعظی با بیان این که دولت به دنبال تصدی گری نیست، اظهار داشت: به جز بخش های امنیتی و دیربازده باقی بخش ها به بخش خصوصی سپرده می شود تا سرمایه گذاری انجام دهند.

وی عنوان کرد: در برابر هر یک ریال بخش دولتی، بخش خصوصی باید سه تا چهار برابر سرمایه گذاری کند.

وزیر ارتباطات از ارایه 30 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده به 82 شرکت خبر داد و گفت: تصمیم قطعی ما این است که امکانات فنی، پژوهشی و مالی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم و من به دنبال این هستم در این استان راه را برای توسعه ICT طبق قوانین و مقررات باز کنم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

برای رسیدن این اهداف مهم که جناب آقای دکتر واعظی بیان فرمودند آرزوی موفقیت دارم ولی باید بستر لازم فراهم شود ولی متاسفانه در حال حاضر جریان های حاکم بر فضای کشور نه تنها زمینه ساز ایجاد این بستر نبوده بلکه به علت اعمال نفوذ اتحاد مبین در سیاست گذاران با هدف تامین سود نا مشروع شرکت مخابرات ایران و حفظ انحصار در کشور هر روز شرایط سخت تر به بخش خصوصی تحمیل شده و بستر نحیف موجود هم در حال مرگ است .
چگونه باید انتظار داشت وقتی رئیس سازمان تنظیم یک شبه تصمیم به انحلال 700 شرکت کوچک و بزرگ گرفته ونزدیک به هشت ماه است همه اینها را با 20000 نیروی شاغل نگران کرده است سرمایه گذاران وارد این بخش بشوند.
اگر چه بعذ از اعتراض شرکت ها و پیگیری ها و مساعت های جناب آقای وزیر تا حدی موضع سازمان تنظیم اصلاح شده و امتیازاتی هم به شرکت ها فعال داده شده است ولی این ضربه ها اگر فرض کنیم از روی غرض نبوده باشد هم سرمایه گذاران را نگران میکند وتن به این نوع سرمایه گذاری ها نمیدهند و در نتیجه تحقق اهداف جناب آقای وزیر در جذب سرمایه بخش خصوصی را مشکل خواهد کرد.
ضمنا امتیاز داده شده هم طوری است که قابل معامله است و شرکت های بزرگ در این بستر تعریف شده در سازمان تنظیم فرصت یافتند تا هر امتیاز اختصاص یافته به شرکت های کوچک را که اعمال آن کاهش درامد 210000000میلیون تومانی بهمراه دارد به یک چهارم این قیمت بخرند و مابه التفاوت نصیب این گروه گردید که رانت اطلاعاتی لازم را از سازمان تنظیم بدست آورده بودند و حالا هم که این باند امتیاز هم کوچکتر ها را به مفت به چنگ اورده اند هر روز در سازمان تنظیم شرایط فراهم می آورند که اینها از امتیاز بهره بیشتر بگیرند برای نمونه تخصیص ناگهانی امتیاز در MVNO که قبلا اعلام نشده بود تا در بازار سرد هدف خود را پیاده کنند و حالا بازار گرمی را شروع کرده اند.
با همین مثال ساده باید بدانیم تا وقت بساط فساد اداری در این سازمان ار بین نرود هرچه زحمت کشیده شود مفسدان سازمان یافته هدر خواند داد و اهداف متعالی به نتیجه نمیرسد .

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.