کدخبر :1792 پرینت
22 اسفند 1390 - 20:08

عرضه‌ی نسل سوم دستگاه آی‌پد اپل با نام "آی‌پد جدید" + عکس

متن خبر

العربیه نوشت: شرکت اپل طی مراسمی در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا، نسل سوم دستگاه آی‌پد را با نام "آی‌پد جدید The new iPad" به نمایش گذاشت.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، آی‌پد جدید شرکت اپل با حجم 9.7 اینچ و با دقت بالاتری به میزان 1563 پیکسل و تراکم 264 ساخته شده است. این دستگاه دارای یک صفحه نمایشگر از نوع "ریتنا Retina" با دقت بالای 2048x1563 پیکسل ساخته شده است. 

 

دستگاه جدید چهار هسته‌ای است و دارای 9.4 میلیمتر ضخامت می‌باشد که با دستگاه "ای 5 ایکس" که در آن نصب شده 635 گرم وزن دارد. همچنین این دستگاه از دوربین بسیار دقیقى با دقت 5 مگاپیکسل و کیفیتی به مراتب بهتر از آیفون 4 اس برخوردار است و ویدیوی آن نیز از دستگاه قبلی بهتر و با کیفیت بالاتری عمل می‌کند.

 

این رایانه که از سیستم عامل 5.1 IOS بهره می‌برد، مجهز به سامانه‌ی دیکته‌ی صوتی جدید به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی می‌باشد.

 

از دیگر امتیازات این دستگاه با وجود همه‌ی تفاوت‌های کیفی که با نسل‌های قبلی دارد کار کردن آن با سیستم آیپد 2 است. اگرچه این دستگاه با سیستم قبلی شباهت دارد ولی به سیستم "وایرلس WiFi Hotspot " برای ارتباط با اینترنت مجهز است و سیستم‌های قبلی قادر خواهند بود از طریق "وایرلس" این دستگاه بطور همزمان به خدمات انترنت دسترسی یابند.

 

به گزارش سیتنا، بهای آی‌پد جدید علی‌رغم همه‌ی تفاوت‌ها و خدمات جدیدی که ارائه می‌دهد از بهای آی‌پد 2 بیشتر نیست و قیمت‌ها با توجه به ظرفیت ذخیره سازی 499 دلار، 599 دلار و 699 دلار است. 

 

این دستگاه اولین بار به قیمت 829 دلار در 16 مارس در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به بازار عرضه می‌شود و پس از آن در 23 مارس در 26 کشور دیگر برای فروش به بازار خواهد آمد.

 

این دستگاه معمولا پس از 2 هفته یا یک ماه دیگر در بازارهای کشورهای خاورمیانه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. هم اکنون روزانه 105 هزار آی‌پد 2 در خاورمیانه به فروش می‌رسد.

 

در همین حال شرکت اپل اعلام کرد که تغییراتی در سیستم آی‌پد نیز صورت گرفته و خدماتی در زمینه‌ی عکسبرداری به نام " آی فوتو iPhoto " و همچنین "آی تی وی Apple TV " به آن افزوده شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.