کد مطلب: 

17405

گشایش نمایشگاه "عصر اطلاعات" با توئیت "الیزابت دوم"

گشایش نمایشگاه "عصر اطلاعات" با توئیت "الیزابت دوم"

"باعث افتخار من است که نمایشگاه 'عصر اطلاعات' را در ScienceMuseum@ افتتاح کردم و امیدوارم که مردم از بازدید آن لذت ببرند" ملکه الیزابت.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بی.بی.سی، این اولین توییتی بود که روز جمعه ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴ الیزابت دوم، ملکه بریتانیا از صفحه BritishMonarchy@ در شبکه اجتماعی توییتر، ارسال کرد.

 

این نمایشگاه که سه سال برای آن برنامه ریزی شده، یکی از بلندپروازانه ترین پروژه هایی است که موزه علوم لندن اجرا کرده است.

 

نمایشگاه، بازدیدکننده را به سفری در تاریخ ارتباطات می برد؛ از تلگراف گرفته تا تلفن های هوشمند.

از جمله اشیایی که به معرض دیده عموم گذاشته شده، کابل تلگرافی است که برای اولین بار اروپا و آمریکای شمالی را به هم متصل کرد، همچنین اولین تجهیزات پخش برنامه رادیویی در سال ۱۹۲۲ و رایانه مخترع وب، تیم برنرز لی، که اولین وبسایت را میزبانی می کرد.

 

در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می توانند رویدادهایی دوسویه (اینتراکتیو) را نیز تجربه کنند، مثلا یک شبکه موبایل دهه ۱۹۸۰ را بازسازی کنند، یا ببینند که وقتی روی یک لینک کلیک می شود در شبکه وب دقیقا چه اتفاقی می افتد، یا اینکه هدفونی را به تلفن خانه دهه ۱۹۵۰ متصل کنند و به صدای اپراتور گوش دهند.

 

به گفته تیلی بلایت، مسئول این گالری، از جمله هدفهای نمایشگاه این است که بازدیدکنندگان بدانند انقلاب دیجیتال تنها انقلاب در این زمینه نبوده، بلکه آخرین رویداد در مجموعه ای از تحولات بوده است که با آمدن تلگراف برقی در دهه ۱۸۳۰ میلادی آغاز شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-25 20:55

افزودن دیدگاه جدید