کد مطلب: 

17210

نادر قاضی‌پور: فیبرنوری، کابل مسی و آنتن‌های موبایل در انحصار حاکمیت است/ آنتن‌دهی رایتل نسبت به اپراتورهای دیگر مطلوب‎تر است

نادر قاضی‌پور: فیبرنوری، کابل مسی و آنتن‌های موبایل در انحصار حاکمیت است/ آنتن‌دهی رایتل نسبت به اپراتورهای دیگر مطلوب‎تر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: از نظر مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع و معادن، تجهیزاتی مانند فیبرنوری، کابل مسی و آنتن‌های تلفن همراه، در انحصار حاکمیت است و کسی حق انحصار بر آنها را ندارد.

 

 
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا با اشاره به انحصار اپراتورها در استفاده از خدمات آنتن‌های تلفن همراه در کشور، گفت: از نظر مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع و معادن، تجهیزاتی مانند فیبرنوری، کابل مسی و آنتن‌های تلفن همراه، در انحصار حاکمیت است و کسی حق انحصار بر آنها را ندارد.

نماینده‎ی مردم ارومیه در ادامه با اشاره به تشعشات این دکل‌های مخابراتی، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتورها اقدام به نصب دکل‌های BTS نموده‌اند و این یک مساله باعث بروز آسیب شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر تحمیل هزینه‎ی گزاف نصب و راه‌اندازی آنتن‌ها، تصریح کرد: سه اپراتور با نصب جداگانه‎ی این دکل‌های مخابراتی، هزینه‎ی زائد و بی‌خود بر مردم تحمیل کرده‎‎اند و از سوی دیگر نیز سفرهای خارجی متعدد، هدایا و ... به این رویه دامن زده‎اند.

قاضی‌پور در ادامه با ارزیابی عملکرد نه چندان مناسب اپراتورها در حمایت و استفاده از محصولات تولید داخل، گفت: اپراتورها و به خصوص یکی از اپراتورها با واردات دستگاه‌های کهنه‎ی چینی به کشور، موجب تعطیلی کامل بهترین کارخانه‎ی تولیدات مخابراتی در شیراز شد و برای این خیانت باید به مردم پاسخگو باشد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت، فعایت بخش خصوصی را در این بخش ضروری دانست و اذعان داشت: ما برای بخش خصوصی، ارزش و احترام قائلیم ولی مخابرات بعد از خصوصی شدن، سهامش باید بین 75 میلیون نفر تقسیم می‌شد و تمام مشترکان تلفن ثابت و همراه سهامددار مخابرات می‌شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عملکرد نامطلوب وزارت ارتباطات در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، ابراز کرد: متاسفانه وزارت ارتباطات در زمان آقای احمدی نژاد سهل انگاری کرد و الان هم مردم ضربات این را می‌بینند.

قاضی‌پور با ارزیابی عملکرد اپراتور سوم تلفن همراه در کشور، عنوان کرد: رایتل که با سرمایه‎ی مردمی آغاز به کار کرد، در انجام تهدات خود، دیرکرد داشت و نتوانست در زمان‌بندی مشخص آن تعهدات را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر باید اشاره کرد که رایتل از نظر شفاف بودن عملکرد و آنتن‌دهی مناسب نسبت به اپراتورهای دیگر وضعیت مناسب‌تری دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-14 10:26

افزودن دیدگاه جدید