کدخبر :171976 پرینت
10 دی 1393 - 16:16

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌کند:

همایش شبکه‌های نسل پنجم ارتباطات سیار – چالش‌ها و رویکردها

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) همایش یک روزه "شبکه‌های نسل پنجم ارتباطات سیار – چالش‌ها و رویکردها" را در تاریخ ۶ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌کند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، به دنبال توسعه فناوری‌های مختلف در جهان، صنعت مخابرات نیز به منظور رفع نیازهای جدید ارتباطی جوامع بطور مستمر در حال پیشرفت می‌باشد. نسل‌های مختلف تلفن همراه طی سه دهه گذشته از برقراری ارتباط ساده تلفنی به سوی ایجاد بستر مطمئن رادیویی با تحرک بالا برای اینترنت پرسرعت تغییر جهت داده اند. هم اکنون نهادهای استانداردسازی و تحقیقاتی در حال نهایی سازی مشخصات نسل پنجم (۵G) ارتباطات سیار می‌باشند. دو محرک اصلی نسل پنجم، اینترنت اشیاء (Internet of Things) و کاربردهای کلان داده‌ها (Big data) است. در  دنیایی که تمامی اشیاء به هم متصل خواهند شد بستر ارتباطی که بتواند سرویس­های چندرسانه ای را به شیوه‌های مورد نیاز و متنوع، فراهم نماید،  نقش بسزایی را بازی می‌کند. از اینرو تمامی فناوریهای موجود به سمتی حرکت می‌کنند که شعار دنیای متصل (Connected world) را محقق نمایند حتی لازم است در خصوص استفاده از فرکانس‌های جدید در این زمینه نیز برنامه ریزی شود.

در همین راستا؛ همایش "شبکه‌های نسل پنجم ارتباطات سیار – چالش‌ها و رویکردها (۵G)"با هدف معرفی تحقیقات در حال انجام، چالش‌های فناوری، محدودیتهای فرکانسی، تأثیرگذاری بر دیگر شبکه‌ها و فناوریها و تأثیرپذیری از دیگر فناوریها، مشخصه‌های پیشنهادی و ارائه راهکارهای مناسب با همکاری متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران و جهان در زمینه شبکه‌های نسل پنجم ارتباطات سیار (۵G) در ۶ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌گردد.

بنا بر این گزارش از آنجاییکه رویکردهای نسل پنجم در برنامه ریزی‌ها و  تصمیم گیریهای کلان در حوزه ICT تأثیرگذار است، در همایش مذکور چالشهای پیش رو از این منظر نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این راستا، روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: بدین وسیله از فرهیختگان محترم دانشگاهی، مراکز پژوهشی، اپراتورها، شرکت‌ها و سازمانهای مرتبط با این حوزه دعوت می‌گردد تا با ارائه دیدگاه‌ها، رویکردها و سمینارهای تخصصی، این پژوهشگاه را در برگزاری همایش فوق یاری نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.