کدخبر :17104 پرینت
16 مهر 1393 - 09:01

مدیرعامل مخابرات استان تهران: متوسط هزینه راه‌اندازی هر خط تلفن ثابت 700 هزار تومان است

متن خبر

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران، گفت: تمام این هزینه‌ها قیمت تمام‌شده هر خط تلفن ثابت را افزایش می‌دهد و هم‌اکنون راه‌اندازی هر خط تلفن ثابت به طور متوسط 700 هزار تومان هزینه دارد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، علیرضا صیدی در نشست خبری صبح امروز در حاشیه نمایشگاه ایران تلکام درباره وضعیت هزینه و درآمد تلفن ثابت، گفت: متأسفانه درآمدهای ما از این محل جوابگوی هزینه‌های مخابرات نیست و آن هم بیشتر بابت این است که در حوزه‌ی توسعه‌ی شبکه تلفن ثابت با افزایش هزینه‌های مختلف روبرو شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به رشد هزینه‌ها و کاهش درآمد، افزود: هزینه تجهیزات نیز سه برابر شده و علاوه بر این سال‌های گذشته شرکت‌های طرف قرارداد ما، تجهیزات را می‌آوردند و به مرور پول را می‌گرفتند در حالی که امسال تمام هزینه را یکجا مطالبه کردند.

صیدی در ادامه به تعاملات با شهرداری اشاره کرد و گفت: علاوه بر این هزینه‌های شهرداری در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 3 برابر افزایش یافته است که مجموعاً تمام این هزینه‌ها قیمت تمام‌شده هر خط تلفن ثابت را افزایش می‌دهد و هم‌اکنون راه‌اندازی هر خط تلفن ثابت به طور متوسط 700 هزار تومان هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در تشریح عوامل کاهش هزینه به گسترش برخی سرویس‌های تلفن همراه اشاره کرد و اذعان داشت: افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های تلفن همراه در کشور هم موجب کاهش مکالمات ثابت شده است و تمام این موارد دست به دست هم داده تا درآمدهای مخابرات استان تهران کاهش یابد.

وی با ابراز نگرانی از تداوم این وضعیت، خاطرنشان کرد: تلفن ثابت جای نگرانی دارد و مدیران ارشد وزارتخانه باید برای این موضوع فکر چاره ای کنند.

صیدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تجربه کشور استرالیا در استفاده از خدمات الکترونیک بر روی تلفن ثابت، گفت: یکی از دوستانم در سفر به استرالیا گفت بیشترین خدمات دولت الکترونیکی در این کشور از طریق تلفن ثابت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یک خط تلفن ثابت، به منزله داشتن هویت اعتباری فرد برای انجام کارهای الکترونیک است.

مدیرعامل  مخابرات استان تهران در همین راستا با اشاره به وضعیت IP MEDIA تشریح کرد: در زمینه تلویزیون تعاملی، شرکت KT کره جنوبی چندین سال است خدمات ارائه می‌کند اما همچنان در این زمینه درگیر اخذ مجوز هستیم.

صیدی با اشاره به نبود محتوای مورد نیاز در این شبکه‌های تلویزیونی تعاملی، خاطرنشان کرد: شبکه‌ی ثابت اگر بخواهد در زمینه سلامت الکترونیکی ورود داشته باشد، باید صاحبان محتوای قوی را نیز در کنار خود داشته باشد.

به گزارش سیتنا، مدیر عامل مخابرات استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به ارزیابی مثبت سرویس‌های تلفن ثابت پرداخت و گفت: در سرویس‌های خاصی که در ارتباط با تلفن ثابت بوده اطلاع رسانی ضعیفی داشتیم اما کارهای خوبی هم انجام شده است برای مثال در مسابقات جام جهانی گذشته سرویس‌های خوبی شاهد بودیم که مردم از آن استقبال کردند.

وی در ارتباط با مشکلات اینترنت مخابرات استان تهران نیز عنوان کرد: مشکلات اینترنت را خیلی دقیق رصد می‌کنم. بر اساس رصدی که از سال گذشته داریم مشکلات‌مان به شدت رو به کاهش است.

صیدی گفت: بحث پهنای باند یکی از مشکلات اساسی ما بود که امسال توانستیم به نسبت قبل سه برابر افزایش ظرفیت دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین از مشکل بزرگی در شبکه‌ی اینترنتی یاد کرد و گفت: مشکل کمبود IPها نسخه 4 در صورت حل نشدن به زودی به یک معضل تبدیل خواهد شد.

صیدی با اشاره به وجود برخی مشکلات که مسائل عمده در آینده را موجب می‌شود، گفت: مشکل جدی و جدید ما در حال حاضر، گذر از IPv4 به IPv6 است که اگر حل نشود، در آینده معضل می‌شود.

او افزود: مذاکراتی را با سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه داشتیم تا بحث گذر را انجام دهیم البته این موضوع حاکمیتی است و دست ما نیست.

صیدی در پایان اشاره کرد: امیدواریم امسال راهبرد خوبی را برای گذر در استان تهران ایجاد کنیم.

انتهام پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.