کد مطلب: 

16979

دکتر عارف: معرفی‌ام به عنوان گزینه وزارت علوم را تکذیب می‌کنم

دکتر عارف: معرفی‌ام به عنوان گزینه وزارت علوم را تکذیب می‌کنم

"محمدرضا عارف" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب خود را به عنوان گزینه‎ی پیشنهادی وزارت علوم تکذیب کرد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دکتر محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه‎ی برگزاری سومین جلسه‎ی شورای سیاستگذاری جایزه‎ی علمی و فناوری مصطفی (ص) در جمع خبرنگاران، گفت: معرفی‌ام به عنوان گزینه وزارت علوم را تکذیب می‌کنم و از اینکه چه کسی قرار است معرفی شود، اطلاعی ندارم.

 

وی افزود: در رابطه با وزارت علوم صحبتی با من نشده است و اگر صحبت شود کمک می‌کنم تا فرد مناسبی انتخاب شود ولی خودم قبول نمی‌کنم.

 

عارف اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر وزیر علوم معرفی شود تا این وزارتخانه مهم هم صاحب وزیر باشد.

 

وی در رابطه با شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص)، اظهار داشت: با توجه به جایگاهی که علم در اسلام دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی آئین‌نامه‌ای را تصویب کرد تا عملیات اجرایی جایزه پیامبر اعظم (ص) انجام شود.

 

عارف گفت: تلاش می‌کنیم که بهترین‌ها را برای این جایزه انتخاب کنیم و اگر فرد بسیار برجسته‌ای نباشد اصراری نداریم که تمام جوایز را معرفی کنیم.

 

وی اضافه کرد: داورها نیز پیشنهاد شده‌اند ولی نتیجه‌گیری نهایی نشده است.

 

عارف گفت: سه جایزه قرار است به دانشمندان تابع کشورهای اسلامی و یک جایزه به فرد مسلمان مستقل از تابعیت کشور اسلامی تعلق گیرد، همچنین جایزه علوم انسانی به عنوان جایزه امام خمینی مطرح است.

 

سیتنا اضافه می‎کند: جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اعطا می‌شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام و به دلیل تاکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است.

این جایزه امسال برای نخستین بار اهدا خواهد شد و هدف از اعطای جایزه مصطفی (ص) ترویج و تشویق علم‌آموزی و پژوهش در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-01 16:34

افزودن دیدگاه جدید