کد مطلب: 

16886

لزوم توجه به تولید بیشتر برنامه‎های کاربردی تلفن همراه در حوزه‎ی دفاع مقدس

لزوم توجه به تولید بیشتر برنامه‎های کاربردی تلفن همراه در حوزه‎ی دفاع مقدس

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، می‎گوید: سازمان فناوری اطلاعات ایران آمادگی دارد تا امکانات فنی جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به زبان جدید به نسل های امروز و فردا را فراهم کند.

 

به گزارش سیتنا،‌ مهندس نصراله جهانگرد، در بازدید از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: هزاران قهرمان در دوران دفاع مقدس وجود دارند که افتخار ملی را رقم زدند و می بایست به زبان جدید و با کمک فناوری های نوین زمینه آشنایی جوانان با این مفاخر معاصر را فراهم کنیم.

 

وی افزود: در همین راستا سازمان فناوری اطلاعات ایران آماده است تا وظیفه خود در این بخش را با فراهم کردن ظرفیت های فنی مورد نیاز انجام دهد.

 

مهندس جهانگرد خاطرنشان کرد: شبکه،‌‌ میزبانی و دسترسی با پهنای باند بالا از جمله ظرفیت های فنی است که امکان ایجاد آن فراهم است تا با تولید محتوا و مدیریت از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به فعالیت هایی که در این حوزه قابل اجرا است تصریح کرد: ایجاد شبکه اجتماعی خبرگان،‌ صاحبنظران و پیشکسوتان دفاع مقدس برای جمع آوری ذخایر شفاهی و تصویری پراکنده موجود در این حوزه از جمله اقدامات ارزشمندی است که در راستای حفظ و نشر قهرمانی های دلاوران دفاع مقدس قابل انجام است.

 

وی ادامه داد: تولید برنامه های کاربردی برای تلفن همراه و انیمیشن هایی که بتواند عملیات های دفاع مقدس را تشریح کند نیز از دیگر فعالیت های قابل انجام در این حوزه است که می توان از آن ها در دیدار مردم از مناطق جنگی و معرفی بیشتر تلاش های انجام شده در آن دوران استفاده کرد.

 

این گزارش حاکی است، ، امیر سرتیپ دکتر نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  نیز در این دیدار، با تشریح فعالیت های  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: طی یک سال بیش از چهار میلیون و 640 هزار نفر از مناطق جنگی بازدید کردند که از این تعداد حدود 60 هزار نفر از کشورهای خارجی بوده اند.

 

وی ادامه داد: بازدید از مناطق جنگی توسعه یافته در حال حاضر کاروان راهیان نور،‌علاوه بر جنوب،‌امکان بازدید از مناطق جنگی غرب و شمال غربی را نیز فراهم کرده است.

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت های فرهنگی جهت حفظ و نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس گفت: برای این منظور ادارات کل استانی و گروه های غلمی و فرهنگی در ستاد فعال شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-28 11:50

افزودن دیدگاه جدید