کدخبر :16612 پرینت
23 شهریور 1393 - 10:20

پیام‎های فیس‎بوکی پس از مدتی پاک می‌شوند

متن خبر

شبکه اجتماعی فیسبوک قصد دارد راه اسنپچت Snapchat، اپی که پیام‌ها در آن پس از مدتی پاک می‌شوند را دنبال کند و به این منظور گزینه مشابهی را آزمایش کرده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از BBC، فیسبوک گفته این گزینه که به پست‌ها امکان می‌دهد زمان انقضایی بین یک ساعت تا یک هفته داشته باشند، آزمایشی است که در اپ آی او اس این شبکه اجرا شده است. فیسبوک اغلب امکانات جدید را آزمایش می‌کند.

 

این شبکه چند ماه پیش به خاطر دستکاری در خوراک خبری ۷۰۰ هزار کاربرش هدف انتقاد قرار گرفته بود. فیسبوک هدف از این کار را سنجش واکنش احساسی کاربران عنوان کرد.

 

بی بی سی مطلع شده که گزینه زمان انقضا، بعد از آن آزمایش شد که کاربران فیسبوک به پاک شدن خودکار پست‌هایی که تنها زمان محدودی موضوعیت دارند، علاقه نشان دادند. کاربران نمی توانند پست‌هایی را که برایشان زمان انقضا تعیین می‌شود با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

این گزینه در حال حاضر تنها در دسترس کاربران این شبکه در نیوزیلند است. فیسبوک و شرکت‌های دیگر در گذشته هم محصولات و خدماتشان را در این کشور آزمایش کرده‌اند.

جا پای اسنپچت

 

فیسبوک قبلا سعی کرده بود اسنپچت، اپ پیامک‌های کوتاه مدت را به قیمت ۳ میلیارد دلار بخرد. اسنپچت از زمان راه اندازی‌اش در سال ۲۰۱۱ رشدی سریع داشته و موفقیتش رقبا را به ارایه خدمات مشابه ترغیب کرده است.

 

پیام های "با زمان محدود" به طور فزاینده‌ای بین نوجوانان محبوبیت پیدا کرده اند، رده سنی‌ای که هدف بسیاری از شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری قرار دارند.

 

ماه ژوئن گذشته، فیسبوک از اپ اسلینگشات Slingshot رونمایی کرد که در آن عکس‌های دریافتی از دوستان را تنها زمانی می‌توان دید که عکس دیگری را در مقابل به فرستنده اصلی ارسال کرد.

 

همه پیام‌ها به محض ارسال پاک می‌شوند و کاربران می‌توانند روی عکس‌هایشان چیزی بنویسند.

یک ماه بعد از آن، اینستاگرم هم - که توسط فیسبوک خریداری شده - از اپی رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌دهد عکس‌هایی ارسال کنند که بعد از دیده‌شدن توسط دریافت کننده، پاک می شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.