کد مطلب: 

16417

سهم ناچیز محتوای زبان فارسی در اینترنت

سهم ناچیز محتوای زبان فارسی در اینترنت

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد که برای تولید محتوای داخل اقدامات ملی شروع شده ولی باید تمامی مجموعه های نظام، دولت، بخش اجرایی و بخش خصوصی وارد این صحنه شوند.

 

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، مهندس محمد حسن انتظاری – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در کارگروه رسانه های دیجیتال دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: بیشترین سرمایه گذاری در کشور در حوزه زیرساخت فضای مجازی صورت گرفته و در بحث محتوا فعالیت های کمی انجام شده است که نیاز است در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

 

وی افزود: در حال حاضر به لحاظ فرهنگی در فضای مجازی با چالش روبرو هستیم که این چالش ها در حال تاثیرگذاری در کشور است بنابراین هرچه سریعتر باید  بحث فرهنگی را با تولید محتوای داخلی در فضای مجازی ساماندهی کنیم.

 

مهندس انتظاری با اشاره به این نکته که بر اساس آخرین آمار در اینترنت محتوای زبان فارسی 0/8 درصد و محتوای زبان انگلیسی نزدیک به 57 درصد است، تاکید کرد: محتوای زبان انگلیسی تاثیرات فرهنگی خود را بر مخاطبان گذاشته و در حال حاضر شاهد آثار فرهنگی این محتواها در کشور نیز هستیم بنابراین  مسئولیت سنگینی بر دوش تصمیم گیران است و باید برای مواجهه با سیلی که در جریان است کار بیشتری صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر راه اندازی هر چه سریعتر شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: در این شبکه مهمترین بحث تولید محتوا ترافیکی است که در کشور تولید می شود و باید این ترافیک در داخل هم جریان پیدا کند.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که در خرداد ماه برگزار شد، اقدامات مهمی که مورد نظر مقام معظم رهبری بود به تصویب رسید که مهمترین مورد آن تولید محتوای داخل بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-01 13:09

افزودن دیدگاه جدید