کد مطلب: 

16370

دکتر جلیلی در گفت‎وگو با سیتنا: مدعی و منتظر شبکه ملی اطلاعات هستیم که پهنای باندی بالاتر از نسل چهارم تلفن همراه دارد

دکتر جلیلی در گفت‎وگو با سیتنا: مدعی و منتظر شبکه ملی اطلاعات هستیم که پهنای باندی بالاتر از نسل چهارم تلفن همراه دارد

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به عدم هماهنگی بین سرعت دسترسی به محتوا و نبودن محتوای تولید شده مناسب با آن، تشریح کرد: دوستانی که مجوز اینترنت نسل سوم و بالاتر را به اپراتورهای تلفن همراه دادند، به طور عینی، خدمات  و محتوای بومی و شبکه ملی اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهند.

 

دکتر "رسول جلیلی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) در خصوص توسعه‎ی اینترنت پهن باند در کشور، گفت: ما به هیچ عنوان مخالف افزایش پهنای باند اینترنت در کشور نیستیم، اما با عدم توسعه‎ی شبکه ملی اطلاعات و تاخیر آن نسبت به باز کردن گلوگاه دسترسی آحاد و عوام مردم به منابع محتوایی خام برون مرزی مخالف هستیم. 

 

وی ادامه داد: شبکه‎ی ملی اطلاعات دسترسی و پهنای باندی به مراتب بالاتر از نسل‎های جدید تلفن همراه را برای مردم فراهم خواهد نمود. دسترسی به اینترنت هم از مسیر شبکه‎ی ملی اطلاعات به هر میزان که نیاز باشد تامین خواهد شد.

 

وی در همین راستا افزود: توسعه‎ی اینترنت بدون در نظر گرفتن ملاحظات و دغدغه‌های فرهنگی مشکل ساز است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر راه‌اندازی هر چه سریعتر شبکه‎ی ملی اطلاعات، گفت: ابتدا باید شبکه‎ی ملی اطلاعات در کشور راه اندازی شود و پس از آن سرعت دسترسی مردم به اطلاعات افزایش یاید و شبکه‎ی ملی اطلاعات باید به عنوان منبع تغذیه مردم از این پهنای باند باشد.

 

جلیلی با تاکید بر لزوم هدایت مردم در مسیر درست و اخلاقمند، خاطرنشان کرد: اگر دسترسی مردم را بالا ببریم، ولی نتوانیم آنها را هدایت کنیم، تنها درخواست‌های مردم را به سمت خارج از کشور سوق می‌دهیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ما مخالف تغذیه‎ی درخواست‌های مردم صرفا از داده‌ها و خدمات خارجی هستیم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، گفت: اینکه پهنای باند افزایش یابد خوب است، اما پیش از افزایش پهنای باند باید به فکر تغذیه‎ی پهنای باند مصرفی مردم و بویژه نوجوانان، جوانان و حتی دانشجویان باشیم.

 

جلیلی با اشاره به عدم هماهنگی بین سرعت دسترسی به محتوا و نبود محتوای تولید شده‎ی مناسب با آن، تشریح کرد: دوستانی که مجوز اینترنت نسل سوم و بالاتر را به اپراتورهای تلفن همراه دادند، به طور عینی، دسترسی و انتظار خدمات را در اختیار مردم قرار دادند اما از طرف دیگر، تنها قول افزایش محتوای بومی را داده‌اند.

 

وی با تاکید بر سطح دسترسی مردم به اینترنت نسل سوم و بالاتر، گفت: ما با توسعه‎ی شبکه‎ی ملی اطلاعات موافقیم و برای راه‌اندازی آن نیز اصرار می‌ورزیم. به تبع انتظارمان این است که در شبکه‎ی ملی اطلاعات سرعت اینترنت بیشتر از نسل سوم هم باشد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: از یک طرف، شبکه‎ی ملی اطلاعات در جهت منافع ملی ماست ولی از طرف دیگر صرف توسعه‎ی اینترنت برای رفع نیاز مردم، متناسب با منافع ملی، تحکیم بنیان خانواده و همراهی با هنجارهای جامعه‎ی ما نیست.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-31 09:20

افزودن دیدگاه جدید