کد مطلب: 

16198

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران: اعطای مجوز نسل سوم به اپراتورها منوط به تصویب پیوست فرهنگی نیست

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران: اعطای مجوز نسل سوم به اپراتورها منوط به تصویب پیوست فرهنگی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: در ارائه‎ی مجوز اینترنت نسل سوم و بالاتر تا پیش از تصویب نهایی پیوست فرهنگی، هر آنچه سیاست‎ما درباره‎ی رایتل بود، درباره‎ی دیگر اپراتورها نیز رعایت می‎شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دکتر واعظی در حاشیه‎ی مراسم بازگشایی موزه‎ی ارتباطات، در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت رعایت پیوست فرهنگی اینترنت نسل سوم توسط اپراتورها، گفت: قطعاً ما هنگامی که بخواهیم یک کار به این بزرگی را در ارتباط با ورود یک تکنولوژی جدید به کشور انجام دهیم، در جلسات مختلف تمام ملاحظات لازم بررسی می‌شود. درباره‎ی پیوست فرهنگ اینترنت نسل سوم و بالاتر نیز که دولت موظف به انجام آن بر مبنای قانون است، این پیوست تهیه و به رییس جمهور ارائه شده است.

وزیر ارتباطات با احتمال تایید پیوست فرهنگی اپراتورها در هفته‌ی آینده، افزود: ما همچنان منتظر زمان جلسه نهایی هستیم. البته ممکن است پیوست فرهنگی اینترنت نسل سوم تایید نشود و با این همه ما عملاً اینترنت نسل سوم را افتتاح خواهیم کرد و پروانه‌ها برای اپراتورها صادر می‌شود.

وی در خصوص برخی ملاحظات در ارائه‌ی کامل اینترنت نسل سوم، خاطرنشان کرد: در صورت عدم تصویب پیوست فرهنگی تا زمان افتتاح آن، ملاحظات فرهنگی که در تهیه‎ی پیوست فرهنگی دیده شده، برای اپراتورها رعایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص روند مذاکره با اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه‎ی مجوز نسل‎های بالاتر، تصریح کرد: مذاکره ما با یکی از اپراتورها 100 درصد انجام شده و مذاکره با اپراتور دیگر نیز طی خبری که دیشب به من دادند، پیشرفت حدود 90 درصدی داشته است.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از راه‌اندازی اینترنت نسل سوم، گفت: امیدوارم بتوانیم این مسائل را در هفته دولت حل کنیم.

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا درباره‎ی گسترش نقطه به نقطه اینترنت نسل سوم توسط ایرانسل اذعان داشت: در راه‌اندازی آزمایشی اینترنت نسل سوم ایرانسل هماهنگی برای پوشش در هفت نقطه از شهر تهران انجام شد. سپس به تدریج با هماهنی سازمان تنظیم مقررات این نقاط افزایش یافته و حتی در برخی از شهرها و استان‌ها نیز راه‌اندازی شده است.

واعظی علت رویکرد سازمان تنظیم مقررات در زمینه‎ی تعامل با اپراتورها برای پوشش تدریجی اینترنت نسل سوم را شناسایی نواقص احتمالی در زمان بهره‌برداری کامل از شبکه دانست و گفت: راه‌اندازی اینترنت نسل سوم، کار بسیار بزرگی است. به همین منظور باید نواقص کار را در عمل ببینیم تا هنگامی که کار به طور سراسری راه‌اندازی شد، کمترین نقص را داشته باشد. در هر حال در امور الکترونیکی اینطور نیست که وقتی کاری برای اولین بار آغاز می‌شود، هیچ نقص و ایرادی نداشته باشد. این رویه نیز به دلیل ان است که می‌خواهیم کمترین نقص را در روند کار داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: از نظر قانونی ما تا زمانی که انحصار اپراتور دیگر هنوز تمام نشده بود، نمی‌توانستیم پروانه را به اپراتور دیگر بدهیم. این مدت در تاریخ 31 مردادماه سال جاری به پایان می‌رسد و از اول شهریور، قادر به اعطای پروانه خواهیم بود.

وی در پایان با تاکید بر سیاست یکسان وزارت ارتباطات در برخورد با اپراتورهای تلفن همراه بیان کرد: همان طور که درباره‎ی رایتل برخی ملاحظات فرهنگی را در حوزه‎ی 3G لحاظ کردیم، بر اساس همان ملاحظات فرهنگی با اپراتورهای دیگر رفتار خواهد شد و تا پیش از تصویب نهایی پیوست فرهنگی، هر آنچه سیاستمان درباره رایتل بود، درباره دیگر اپراتورها نیز رعایت خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-19 12:41

افزودن دیدگاه جدید