کد مطلب: 

16094

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس: برنامه‎ا‎ی مدون و عملیاتی برای اجرای سریع‎تر موبایل بانکینگ در دستور کار قرار گیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس: برنامه‎ا‎ی مدون و عملیاتی برای اجرای سریع‎تر موبایل بانکینگ در دستور کار قرار گیرد

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت، گفت: با توجه به نیاز فعلی کشور به خدمات موبایل بانکینگ و وضعیت نامناسب ما در این حوزه، به تدوین یک برنامه‎ی مدون و عملیاتی در مدت زمان مشخص برای بهبود شرایط نیاز داریم.

 

مهندس سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) با تاکید بر ضرورت توسعه‎ی خدمات موبایل بانکینگ در کشور، گفت: تصور می‌کنم اگر زیرساخت‌های ضروری برای توسعه‎ی موبایل بانکینگ در کشور مهیا شود، فرهنگ استفاده از این خدمت نیز  سهل‌تر در جامعه پیاده شود.

این عضو ارشد کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با ضروری دانستن حضور موبایل بانکینگ در فعالیت‌های روزمره‎ی شهروندان، خاطرنشان کرد: در کلانشهرها با توجه به روند ترافیک، هزینه‎ی رفت و آمد و هم‌چنین آلودگی هوا، استفاده از موبایل بانکینگ یک ضرورت اصلی در زندگی روزمره به شمار می‎رود.

مهندس بیاتیان در همین راستا، افزود: البته عملیاتی شدن این رویه بستگی به عملکرد نهادهای تصمیم گیر مانند وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های ‌ذی‌ربط برای تأمین زیرساخت‌های لازم دارد.

وی در مقایسه‎ی وضعیت ایران و سایر کشورها در حوزه‎ی موبایل بانکینگ، گفت: متاسفانه استفاده از موبایل بانکینگ در کشور ما در وضعیت مناسبی قرار ندارد و حتی در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه نیز عقب و در حد صفر باقی مانده‌ایم.

عضو هیات رئیسه‎ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همین حال، افزود: مشکلات تنها در بحث موبایل بانکینگ نیست بلکه در دولت الکترونیک نیز ما با مشکلات متعددی مواجه‎ایم.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای پیشبرد این خدمات در سطح کشور، تشریح کرد: بعید می‌دانم مشکلات قانونی چندانی برای توسعه‎ی خدمات موبایل بانکینگ در کشور وجود داشته باشد و مشکلات بیشتر به حوزه‎ی اجرا باز می‌گردد؛ اگر هم مشکلی در این مسیر باشد، دولت با ارائه‎ی لایحه به مجلس می‌تواند آن را مرتفع سازد.

بیاتیان در ادامه‎ی گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا با تاکید بر نقش بانک‌ها در توسعه‎ی موبایل بانکینگ، گفت: البته بخشی از مشکلات موجود در حوزه‎ی موبایل بانکینگ نیز به حوزه‎ی بانک‌ها، تعدد و غیرتخصصی بودن آن‎ها باز می‌گردد که موجب شده زیرساخت لازم برای ارائه‎ی این خدمت در بسیاری از بانک‌ها وجود نداشته باشد.

 

نماینده مرم بیجار در پایان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های جدی در حوزه‎ی موبایل بانکینگ، گفت: با توجه به نیاز کشور به خدمات موبایل بانکینگ و وضعیت نامناسب ما در این حوزه، به تدوین یک برنامه‎ی مدون و عملیاتی در مدت زمان مشخص برای بهبود شرایط نیاز داریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-12 05:18

افزودن دیدگاه جدید